راجع به الگوریتم جدید اینستاگرام بیشتر بدانید

مدیر سایت

اینستاگرام حرکت خود به سمت محتوای مبتنی بر الگوریتم را در مارس 2016 اعلام کرد. پس از آن زمان، کاربران در تلاش هستند تا متوجه شوند دقیقا الگوریتم اینستاگرام از چه سیگنال‌هایی برای نمایش مشخصات و محتویات صفحه شما استفاده می‌کند.

خوشبختانه، باید بگوییم از این راز پرده برداری شده است. اینستاگرام از الگوریتم مورد استفاده خود در ماه ژوئن 2018 رونمایی کرد.

کارمندان اینستاگرام با برگزاری یک کنفرانس خبری در سان فرانسیسکو، جزئیات الگوریتم نمایش محتویات عمومی را بیان کردند و به تمامی شایعات در این خصوص پایان دادند.

در این مقاله همه آن چیزی که شما باید درباره تغییر الگوریتم اینستاگرام در سال 2018 بدانید، آورده شده است.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند: 3 عامل کلیدی
  • 6 نگرش بی‌اساس که شما باید درباره آن بدانید
  • چگونه الگوریتم اینستاگرام به نفع شما کار می‌کند

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند: 3 عامل کلیدی

اینستاگرام در شش سال اول ظهور خود تنها یک صفحه محتویات ساده و معکوس بود که بر اساس زمان مرتب شده و قابل نمایش به فالوورهای هر صفحه بود. وقتی وارد اینستاگرام می‌شدید، ابتدا جدیدترین پست‌ها را می‌دیدید. مهم نیست که آیا آنها مربوط به بهترین دوست شما یا نام تجاری مورد علاقه شماست یا خیر.

وقتی اینستاگرام الگوریتم خود را معرفی کرد، مردم خیلی خوشحال نشدند. کمپین “پست‌های  اینستاگرام را بر اساس زمان مرتب کنید” که توسط change.org رهبری می شد؛  فقط در 24 ساعت 70000 امضا جمع‌آوری کرد. اما اینستاگرام می‌گوید که از زمانی که الگوریتم اجرا شده است، مردم در مورد عکس‌های بیشتری اظهار نظر کرده و به طور فعال‌تری با جامعه مجازی خود ارتباط برقرار کرده‌اند.

در واقع، اینستاگرام اکنون مدعی است که کاربران 90 درصد از پست‌های دوستان و خانواده خود را می‌بینند؛ در حالی‌که در الگوریتم قبلی تنها 50 درصد از این پست‌ها دیده می‌شدند.

الگوریتم اینستاگرام از چندین سیگنال کلیدی برای حصول اطمینان استفاده کرده و آنها را با استفاده از زبان یادگیری ماشین با هم ترکیب می‌کند. به طوری که هیچ دو محتوایی دقیقا یکسان نباشند. اگر شما صفحات کاربری مشابه با یک فرد دیگر را فالو کنید اما با محتویات آنها به شیوه‌ای دیگر ارتباط برقرار کنید، الگوریتم اینستاگرام می‌تواند پیش‌بینی کند که شما بیشتر علاقمند به مشاهده چه نوع محتوایی هستید.

این بدان معنی است که محتویات نمایشی به شما همیشه منحصر به فرد خواهد بود.

در اینجا سه سیگنال اصلی را معرفی میکنیم که الگوریتم اینستاگرام برای رتبه بندی پست‌ها در محتویات شما  آنها را میسنجد:

1. علاقه

این حدس الگوریتم است که شما تا چه میزان به محتویات مختلف در پست سایر افراد اهمیت می‌دهید. این بستگی به نحوه ارتباط شما با محتوای پست‌ها در گذشته دارد و همچنین ممکن است بر مبنای محتوای خود پست‌ها باشد.

این برای برندها به چه معنا است؟ میزان تعامل در اینجا یک عامل کلیدی است. هنگامی که کاربران با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کنند، به الگوریتم نشان می‌دهند که می‌خواهند پست‌های شما را بیشتر ببینند.

پس تصاویر جذاب به همراه متن‌های تاثیرگذار به اشتراک بگذارید تا فالوورهای خود را به برقراری ارتباط و انجام واکنش تشویق کنید. مهم‌ترین کلمات را در مقابل دیدگان خواننده قرار دهید تا توجه آنها را برای خواندن ادامه مطلب جلب کنید.

2. تناسب

نمایش محتویات اینستاگرام دیگر بر اساس زمان ارسال پست مرتب نمی‌شوند، بلکه الگوریتم اینستاگرام این موضوع را در نظر می‌گیرد که کاربران هر بار که وارد سیستم می‌شوند، می‌خواهند چه پست‌هایی را ببینند.

در حقیقت، طبق اعلام رسمی اینستاگرام در مارس 2018 قرار بر این شد از الگوریتمی استفاده شود که “با به روز رسانی پست‌های جدید اطمینان حاصل کند که پست‌هایی بیشتر در معرض دید باشند که به لحظه فعالیت شما نزدیک‌تر هستند و به این ترتیب محتویات نمایش داده شده بر روی صفحه شما همیشه به روز و تازه خواهد بود و شما زمان ارزشمند خود را هدر نخواهید داد. “

این برای برندها به چه معناست؟ بهترین زمان را برای ارسال پست خود انتخاب کنید که در آن حدس می‌زنید بیشتر فالوورهای شما آنلاین هستند. این موضوع را می‌توان با بررسی نظرات و نگرش افراد در خصوص اینستاگرام متوجه شد.

3. روابط

اگر کسی را فالو کرده باشید، عامل کلیدی روابط، عمق ارتباط شما با آن فرد یا برند موردنظر را بر اساس تمایل شما برای دیدن پست‌ها و ارتباط برقرار کردن با آنها، تحلیل می‌کند. اگر اغلب پست‌های یک صفحه را لایک کنید یا بر روی آنها اظهار نظر کنید یا در بیشتر آنها تگ شده باشید، بیشتر محتوای مطالب آن شخص یا برند در صفحه شخصی شما ظاهر خواهد شد.

این باعث می‌شود بیشتر محتویات افرادی را در صفحه شخصی خود ببینید که ارتباط نزدیک‌تر و عمیق‌تری با آنها دارید، حتی اگر آن اشخاص فالوورهای زیادی نداشته باشند که بخواهند لایک و اظهار نظرهای زیادی را دریافت کنند.

به عنوان مثال، پست‌های ارسالی توسط مادر شما هیچگاه به اندازه پست‌های Kendall Jenner (مدل معروف آمریکایی) لایک دریافت نمی‌کند. اما از آنجا که شما احتمالا اغلب پست‌های مادر خود را لایک می‌کنید و ممکن است یکدیگر را در عکس‌های خود تگ کنید، الگوریتم نمایش محتویات عمومی تشخیص می‌دهد که شما می‌خواهید پست‌های ارسالی توسط این شخص را بیشتر ببینید، حتی اگر هیچ کس دیگری با محتوای صفحه او ارتباط برقرار نمی‌کند.

وبسایت Recode گزارش می‌دهد که الگوریتم اینستاگرام همچنین ممکن است برخی از اطلاعات فیس‌بوک را برای تعیین روابط مورد استفاده قرار دهد.

این برای برندها به چه معنا است؟ مهم است که روابط خود را به صورت مداوم با فالوورهای خود گسترش دهید. تعامل دائمی ارزشمندتر از تعامل مقطعی است، در این تعاملات است که متوجه می‌شوید فالوورهای شما چه چیزی را می‌خواهند ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند. در نتیجه محتویات بیشتری در این زمینه به آنها ارائه می‌دهید.

همچنین می‌توانید از Instagram Insights استفاده کنید تا متوجه شوید کدام پست‌ها عملکرد بهتری دارند و از آنها در محتویات پروفایل خود بیشتر استفاده کنید تا فالوورهای وفاداری را جذب کنید. در نوین مارکتینگ به زودی مقاله در این باره نوشته می شود تا به راحتی با این ابزار کار کنید.

سیگنال‌های ثانویه الگوریتم اینستاگرام

سه سیگنال اصلی معرفی شده، هسته اصلی الگوریتم اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. اما الگوریتم اینستاگرام برخی عوامل ثانویه را نیز شامل می شود:

 

  • تداوم: اگر اینستاگرام را چند بار در روز باز کنید، همیشه پست‌های اخیر را مشاهده خواهید کرد. اگر برنامه را فقط یک بار در هفته باز کنید، پست هایی را خواهید دید که چند روز قبل به اشتراک گذاشته شده‌اند.
  • فالو کردن: اگر شما فقط چند نفر را فالو کنید، الگوریتم محتوای زیادی برای نمایش نخواهد داشت، بنابراین ممکن است پست‌های زیادی از یک شخص را مشاهده کنید. اگر چندین هزار فالوور داشته باشید، ممکن است همه پست‌های آنها را مشاهده نکنید و پست‌های زیادی را نیز از یک شخص مشاهده نخواهید کرد.
  • استفاده: چگونگی استفاده از برنامه سیگنال‌هایی را در مورد میزان محتویات نمایش داده شده توسط الگوریتم ارسال خواهد کرد. مثلا اگر فقط چند لحظه به محتویات صفحه خود نگاه کنید، این الگوریتم محتویات را با توجه به مدت زمان تماشای پست‌ها توسط شما و بر مبنای اولیت بیشتر بارگذاری خواهد کرد.

اگر تا به حال برای بالا بردن فالوور های خود اقدام نکرده اید می توانید مقاله ” اولین ۱۰۰۰ فالوور اینستاگرام خود را چگونه جذب کنیم؟” نوین مارکتینگ را بخوانید به شما قول می دهم به سرعت صفحه شما پر طرفدار می شود

6 نگرش بی‌اساس که شما باید درباره آن بدانید

چیزهایی که ما می‌دانیم، در مورد نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام است. اما همچنین مهم است که بدانیم این الگوریتم در چه زمینه‌هایی کار نمی‌کند. اینستاگرام چند نگرش بی‌اساس درباره الگوریتم و کارکرد کلی آن را روشن نموده است.

1. هیچ‌گونه ایجاد محدودیت در دسترسی کاربران، در پشت پرده وجود ندارد

شایعات زیادی در این خصوص وجود دارد که اینستاگرام صفحاتی را که بیش از حد هشتگ‌ها و موارد تکراری منتشر می‌کنند، بلاک می‌کند. بدتر از آن اینکه شما هیچ اطلاعیه‌ای در مورد بلاک شدن دریافت نمی‌کنید، از این رو اصطلاح “پشت پرده” بوجود آمده است.

با این حال، در جلسه مطبوعاتی، کارکنان اینستاگرام گفتند که هیچ‌گونه محدودیت دسترسی در پشت پرده وجود ندارد. طبق گفتهTechCrunch ، “در اینستاگرام شما می‌توانید همه مواردی را که در صفحات فالو شده توسط شما به اشتراک گذاشته می‌شود تنها با پایین رفتن در فضای اینستاگرام مشاهده کنید.”

اما شایان ذکر است که باید از هشتگ‌ها به طور صحیح و مسئولانه استفاده کنید. فقط از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به مطالب شما مرتبط هستند، از هشتگ‌های بیش از حد در یک پست استفاده نکنید و فالوور خریداری نکنید و یا از ربات ها برای ارسال نظرات استفاده نکنید. ارسال پاسخ‌های تکراری بر روی محتویات مختلف، مغایر با قوانین جامعه اینستاگرام است و این کار می‌تواند باعث محدودیت دسترسی شما شود.

2. ارسال پست به طور مداوم باعث نزول رتبه صفحه شما نمی‌شود

ارسال پست‌ها به طور مداوم باعث نمی‌شود که حساب کاربری شما در رتبه پایین‌تری قرار بگیرد.

با این حال، اگر شما چندین‌بار یک پست را ارسال کنید، باید از سایر محتویات جدا شود و جلوه زیبایی ندارد که پشت سر هم نمایش داده شوند. شما همچنین نمی‌توانید مطمئن باشید که فالوورهای شما تمام پست‌های شما را به ترتیب مشاهده خواهند کرد. اگر چندین عکس را به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید آنها را در یک پست یا به صورت Story نمایش دهید.

3. ویدئوها در سطح جهانی رتبه بالاتری ندارند

تصور می‌شد که به اشتراک‌گذاری ویدئوها باعث بالا رفتن رتبه حساب کاربری می‌شود. اینستاگرام ادعا می‌کند که این امر درست نیست. در سراسر این پلتفرم، الگوریتم اینستاگرام عکس‌ها و فیلم‌ها را کاملا برابر در نظر می‌گیرد.

با این حال، کاربرانی که علاقه بیشتری به تماشای ویدئو دارند، ویدیوهای بیشتری را در محتویات خود مشاهده خواهند کرد. کاربرانی که تمایل بیشتری به عکس نیز دارند، محتوای عکس بیشتری را خواهند دید.

مهم است که بدانید فالوورهای شما بیشتر به دنبال چه چیزی هستند بنابراین می‌توانید محتویات مناسبی را مطابق با علایق آنها ارائه دهید.

4. با استفاده از گزینه Story در اینستاگرام، جایگاه  شما بهبود نخواهد یافت

این قضیه در مورد استفاده از قابلیت Live و بومرنگ اینستاگرام نیز صادق است.

کریستینا دو آوینیون، طراح محتوای اینستاگرام به وب‌سایت Recode گفت: “ما کمک ویژه‌ای به حساب‌هایی که از قسمت‌های مختلف برنامه استفاده می‌کنند ارائه نمی‌دهیم. “تنها راه دستیابی به جایگاه‌های بالاتر، تولید محتوای عالی است.”

گفته شده است که اگر مخاطبان شما تمایل بیشتری به دیدن Story های شما دارند باید بیشتر پست‌های خود را در قالب Story منتشر کنید. اگر آنها طرفدار ویدئوهای زنده هستند، باید بیشتر ویدئوهای زنده ارسال کنید. توجه به علایق کاربران باعث افزایش تعامل آنها می‌شود؛ که در نهایت باعث تقویت تعامل و ارسال سیگنال‌های مورد علاقه از جانب آنها خواهد شد.

5. مرتب‌سازی محتویات بر اساس زمان به اشتراک‌گذاری آنها به طور کامل حذف شده است

مردم امیدوار بودند که این شیوه مرتب‌سازی محتویات مجددا مورد استفاده قرار بگیرد و شایعاتی مبنی بر این موضوع نیز منتشر شده است. اما اینستاگرام الگوریتم خود را اعلام کرده است؛ و تنها این الگوریتم است که از این به بعد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

6. حساب‌های کاربری تأیید شده و تجاری رتبه بالاتری کسب نخواهند کرد

دویوینون به “Recode” اعلام کرد: “ما با همه حساب‌های کاربری یکسان رفتار می‌کنیم.”

البته حساب‌های تجاری دسترسی‌های خاصی به تحلیل محتویات و انتشار تبلیغات در اینستاگرام دارند که برای حساب‌های شخصی غیرقابل دسترس است. بنابراین اگر شما قصد انجام این دست کارها را دارید باید حساب کاربری خود را به نوع تجاری تغییر دهید.

چگونه الگوریتم اینستاگرام به نفع شما کار می‌کند

حالا شما می‌دانید که الگوریتم اینستاگرام چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. در ادامه مقاله به طور خلاصه چگونگی استفاده از این دانش را نیز یاد خواهید گرفت.

 

 

محتوای عالی تولید کنید

به نظر واضح می‌رسد، درست است؟ اما ارزش تکرار کردن دارد. اگر شما به طور مداوم محتوای با کیفیت ارائه دهید که مطابق با انتظارات طرفداران برند شما باشد، آنها تشویق خواهند شد که سیگنال‌های تمایل و روابط عمیق خود را به سمت شما ارسال کنند.

این کار باعث برتری شما در مقایسه با افرادی که فقط به دنبال انتشار پست‌های زیاد و بی‌کیفیت هستند خواهد شد.

 

فالووهای خود را بشناسید

تعامل یک فاکتور کلیدی برای موفقیت در جهان مبتنی بر الگوریتم اینستاگرام است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که همه مخاطبان جذب چیزهای مشابهی نمی‌شوند.

این بدین معناست که باید مخاطبان خاص خود را بشناسید و بدانید که چه چیزی برای آنها جذاب است و به چه نوع عکس‌ها و متن‌هایی علاقه دارند تا بتوانید آنها را به برقراری تعامل با حساب کاربری خود تشویق کنید و با پست‌های خود الهام‌بخش آنها باشید.

شما می‌توانید اطلاعات زیادی از Instagram Insights از جمله جنسیت، سن و اطلاعات جغرافیایی فالوورهای خود بدست آورید. شما می‌توانید از این جزئیات برای کمک به ایجاد محتوای عالی استفاده کنید که ارتباطات معناداری ایجاد کرده و در طول زمان، سیگنال‌های علاقه و ارتباط آنها را تقویت می‌کنند.

اطلاعات جغرافیایی نیز به شما کمک می‌کند تا زمان مناسب برای به اشتراک‌گذاری محتوای خود در اینستاگرام را بشناسید؛ و به طور موثر سیگنال‌های مناسب را دریافت کنید.

فالوورها را با محتوا درگیر کنید

اگر علاقه دارید که فالوورهای شما با شما ارتباط برقرار کنند و بین شما تعاملی ایجاد شود، از اینستاگرام تنها به عنوان یک رسانه استفاده نکنید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، بنابراین شما باید در آن اجتماعی رفتار کنید. هیچ دلیلی برای فالوررهای شما وجود ندارد که بدون دریافت بازخور و تعامل از سوی شما، به شما علاقمند شوند.

 

 

حقیقتا درگیر کردن فالوورها کار پیچیده‌ای نیست. ساده‌ترین و موثرترین روش آن هم پاسخ‌گویی به نظرات کاربران است. هرچند شما می‌توانید با برگزاری مسابقه، تگ کردن کاربران، درخواست انجام فعالیتی خاص و… هم کاربران را با محتوای خود درگیر کنید.

کپشن‌هایی بنویسید که فالوورها را به ایجاد تعامل تشویق کند

راه دیگری برای تشویق فالوورها به برقراری تعامل، نوشتن شرح‌ها یا همان کپشن‌هایی است که کاربران را به نوعی تعامل (مثل پاسخگویی به یک سوال یا ابراز نظر درباره یک موضوع) تشویق می‌کند. برای مثال سعی کنید از فالوورهای خود بخواهید تا یک تجربه شبیه به آنچه که در پست خود نوشته‌اید، به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثالی دیگر، اگر شما یک دستورالعمل آشپزی را به اشتراک بگذارید، می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید تا راه‌های مورد علاقه خود را برای استفاده از برخی از مواد مشابه دیگر به اشتراک بگذارند. از فالوورها دعوت نکنید تا به شما بگویند که محتوای شما چقدر عالی است؛ بلکه به دنبال راه های معتبری برای شروع گفتگو با آنها باشید، و مطمئن باشید که برای گفتگوها پاسخ مناسبی دارید.

واضح بگویید که موضوع محتوای شما چیست

در این زمینه هشتگ‌های مرتبط و اطلاعات مربوط به مکان هم ممکن است به الگوریتم اینستاگرام کمک کند که آنچه در مورد پست شما است را درک کند. در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد که علاقمندان به موضوع شما پست هایتان را ببینند.

به عنوان مثال، اگر شما یک نام تجاری لباس هستید، ممکن است فالوورهای شما به طور مداوم پیگیر هشتگ‌های خاصی مثل #لباس_مجلسی یا #مانتو باشند. در نتیجه اضافه کردن این هشتگ‌ها به پست‌های شما (البته در صورتی که مربوط باشد) ممکن است سیگنال‌های علاقه را افزایش داده و پست شما را در  الگوریتم اینستاگرام دارای اولویت بیشتر کند.

به فالوورهای خود روش روشن کردن نوتیفیکیشن را آموزش دهید

اینستاگرام دارای یک ویژگی به نام نوتیفیکیشن یا اعلان است؛ که به شما اجازه می‌دهد هر زمانی که یکی از حساب‌های مورد علاقه‌تان محتوای جدیدی به اشتراک می‌گذارد به شما اطلاع داده شود. اگر فالوورهای شما تنظیمات اعلان را برای حساب شما روشن کنند، هنگام ارسال پست‌های شما، به طور خودکار این مسئله به آنها اعلام می‌شود. بنابراین همه پست‌های شما را مشاهده می‌کنند.

نتایج کسب و کار خود را با تبلیغات در اینستاگرام بهبود دهید

ثابت شده است که تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی یک ابزار موثر برای بهبود کسب و کارهای نوپا است و تبلیغات در اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسته به این که هدف شما شناساندن برند تجاری، دریافت بازدید بیشتر برای وب‌سایت و یا افزایش نصب برنامه تلفن همراه است، تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند به شما برای دسترسی به گروه بزرگی از مخاطبان جذاب کمک کند.

در نهایت باید گفت الگوریتم اینستاگرام به نوعی توسعه یافته است که شمارا به سمت رفتار طبیعی در این شبکه اجتماعی می‌کند. به عبارت دیگر راز موفقیت در اینستاگرام، داشتن فعالیت‌های طبیعی از جمله ارسال محتوای با کیفیت و ایجاد تعامل با همفکران است. خوشحال می‌شوم تجربه شما را درباره راه‌کارهای توسعه حساب اینستاگرام بدانم و درباره این موضوع با هم گفتگو کنیم.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.