اپلیکیشن چیست ؟

مدیر سایت

امروزه با توجه به نیاز کاربران اپلیکیشن‌های مختلف برای سیستم عامل های متفاوت ارائه شده است. در همین راستا اپلیکیشن اندروید، اپلیکیشن ios و اپ‌های وابسته به یک دامین و درگاه خاص را می‌توان نام برد.

در این مقاله سعی داریم معنی واژه اپلیکیشن(application) و برخی تفاوتهای آن با وب سایت را به زبان ساده بیان کنیم

اپلیکیشن چیست

 اپلیکشین چیست؟

سوالی رایج در بین کاربران فضای وب و دیجیتال است که در راستای دسترسی به قابلیت‌های آن مطرح می‌شود. اپلیکیشن یا همان کلمه اختصاری اپ (app) برنامه‌ای اختصاصی با دستورات مختص به خود است که در جهت اجرای یک فرمان مشخص طراحی و اجرا می‌شود.

همانطور که در توضیح ماهیت و معنی اپلیکیشن (application) بیان کردیم در ادامه کلمه اپ حتما کلمه‌ای اختصاصی، اسم یک شرکت،ارگان یا دامنه سایت خاصی در هنگام جستجو و ثبت دیده می‌شود.

 

دسته بندی‌هایی مثل اپلیکشن موبایل یا سیستم، اپلیکشن‌هایی مثل اپ شاد، اپلیکیشن همراه من، اپلیکیشن بانک وهمین طور اپلیکیشن اندورید و ios همگی بیانگر روند عملکردی این نرم افزار در فضای وب و دیجیتال بطور اختصاصی است.

طراحی سایت شرکتی خود را به ما بسپارید

معنی اپلیکیشن به فارسی

 

اپلیکیشن یعنی چه؟

در ترجمه لغوی اپلیکیشن به فارسی می‌توان آن را یک برنامه اختصاصی طراحی شده برای اجرای یک سری دستورات خاص معرفی کرد. 

امروزه با توجه به نیاز کاربران اپلیکیشن‌های مختلف برای سیستم عامل های متفاوت ارائه شده است. در همین راستا اپلیکیشن اندروید، اپلیکیشن ios و اپ‌های وابسته به یک دامین و درگاه خاص را می‌توان نام برد.

 

معنی اپ چیست

اپلیکیشن یعنی چه؟

 

هرچند توسعه دهندگان نرم افزار سعی دارند یک اپلیکیشن را طوری طراحی کنند که برای انواع سیستم عامل ها و دستگاههای مختلف دیجیتال کاربردی باشد. مانند اپلیکیشن کروم که بعنوان مرورگر اینترنت برای دستگاههای pc و تبلت و موبایل قابل استفاده و قابل اجر است.(هر کدام با نسخه‌ای جداگانه)

✅ برای طراحی وب سایت خبری کلیک کنید

کاربرد اپلیکیشن چیست؟

امروزه طراحی اپلیکیشن‌ها در شیراز تنوع بسیار زیادی دارند وصرفا محدود به موبایل‌ها و تبلت­‌ها نمی‌شوند. برای مثال اپلیکیشن‌هایی برای لوازم منزل مانند یخچال و لباس­شوئی و ظرف­شوئی و … بصورت اختصاصی برای معرفی امکانات یک برند خاص طراحی شده است.

یا اپلیکیشن‌هایی برای کنترل رفت آمدهای منزل و دفتر کار، یا تنظیم خودکار نور و دمای محیط طراحی شده‌اند.

طراحی انواع اپ دیگر که فضای زندگی را هوشمند تر کرده، از اساسی ترین دلایل گرایش افراد به شناخت روند عملکردی انواع اپ و نحوه دسترسی به اپلیکیشن‌های اختصاصی است. نوع پر طرفدار انواع اپ، نسخه موبایلی هر اپلیکیشنی است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم. 

 

اپلیکیشن موبایل چیست؟

در پاسخ به این سوال می‌توان پلیکیشن‌ موبایل را نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشی داشته و درخواست کاربران را بطور مستقیم پاسخگو هستند معرفی کرد. 

 

اپلیکیشن به انگلیسی

اپ و مصارف کاربردی آن

 

این سبک اپ در ابتدا تحت یک سیستم عامل مشخص برنامه نویسی می‌شود. در ادامه دستورات اختصاصی وابسته به یک برنامه کاربردی تحت فرمان کاربر را فراخوانی و اجرا می‌کند. 

بنابراین اپلیکیشن موبایل تحت دو سیستم عامل اندروید و ios برنامه نویسی شده که از آن‌ها با عناوین رایج اپلیکیشن اندروید و ios یاد می‌شود. 

 

اپلیکیشن اندروید 

رایج‌ترین نوع برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید است. شاید برای شما چنین سوالی مطرح شود که معنی اندروید چیست؟ اندروید یعنی یک ربات یا ماشین که تحت فرمان سیستم عامل کامپیوتر است. در واقع رفتار آن شبیه سازی شده با انسان است، از این رو این سیستم عامل در طراحی اپلیکیشن با روحیه افراد سازگار تر است.

در حالت تخصصی تر تعریف اپلیکیشن اندروید، فایل های اندروید که با پسوند APK مشخص می شوند بر پایه هسته لینوکس ساخته شده و جزء نرم افزارهای متن باز به شمار می روند.این نوع اپ نسخه‌ای از اپلیکیشن موبایل است.

 

اپلیکیشن ios 

زبان برنامه نویسی این اپلیکیشن مختص سیستم عامل ios و محصولات برنامه ریزی شده با آن است. تمامی اپ‌های قابل اجرا بر روی انواع گوشی آیفون، ipad ها و لب‌تاپ های mac تماما با این برنامه نویسی و این سبک طراحی اپ انجام شده و قابل اجراست. 

ویژگی تخصصی اپلیکیشن موبایل با زبان سوئیفت (مختص سیستم عامل ios) این است که در طراحی خود از چهار لایه رسانه‌ها ، لایه هسته خدمات، لایه هسته سیستم عامل و لایه لمسی بهره می‌برد.

 

تفاوت اپلیکیشن با وب سایت چیست؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا وب سایت و اپ یک معنا و مصرف کاربردی دارند؟ در پاسخ باید گفت قطعا نه! اپلیکیشن (application) و وبسایت در راستای هم می‌توانند عملکرد بهینه‌ای داشته باشند اما از نظر ویژگی کاربردی و برنامه نویسی در مسیرهای جداگانه‌ای قرار دارند. ما در مقاله تفاوت وبسایت و وب اپلیکیشن به طور مفصل به بیان این مطلب پرداخته ایم.

 

تفاوت اپلیکیشن با وب سایت چیست؟

 

در واقع وب سایت‌ها بر انتشار محتوا، ایجاد یک بستر در فضای وب برای انجام یک کار مشخص و برای همه کاربران به یک شکل تاکید می کنند اما وب اپلیکیشن‌ها بر عملکرد و کارکرد تمرکز دارند، زیرا صرفا فرمانی که از کاربر می‌گیرند را اجرا می‌کنند.

 

جمع بندی مطلب اپلیکیشن چیست؟

در این مقاله سعی داشتیم تمامی جوانب اینکه یک اپلیکیشن چیست؟ معنی لغوی اپ چیست را بررسی کرده و به این نتیحه رسیدیم که وابسته به نیازهای یک زندگی هوشمند و دسترسی مدام به فضای وب طراحی اپلیکیشن یک امر ضروری است.

انواع اپ موبایل، سیستم عامل ویندوز و دیگر سیستم عامل های رایج از اجرای ساده‌ترین برنامه‌های موبایل گرفته تا شروع یک تغییر اساسی در سیستم هوش مصنوعی انواع ربات برای داشتن یک زندگی مجهز و مدرن طراحی شده است.

دیدگاه های کاربران

نما پرچم

سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 | 15:17
این تفاوت خیلی برام سوال بود و سعی کردم کاملا تفاوتش رو متوجه بشوم ممنون که توضیحات تکمیلی دادید

حننتتذتاا

چهار شنبه 24 بهمن 1397 | 17:26
عالی بود 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

حمید عابدی

پنج شنبه 22 شهریور 1397 | 18:24
توضیح بیشتر ارا‌‌‌ئه کنید

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.