آشنایی با طراحی سایتهای فروشگاهی

مدیر سایت

از روزی که تکنولوژی طراحی وب سایت رونق گرفت، بیشترین نوع وب سایتی که ایجاد شده فروشگاههای اینترنتی بودند.

فروشگاههای اینترنتی در حققیت مجموعه ای از وب سایتهای تجاری در دنیای مجازی هستند که برای همه افراد و هر کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ مفید و قابل اجراست....

از روزی که تکنولوژی طراحی وب سایت رونق گرفت، بیشترین نوع وب سایتی که ایجاد شده فروشگاههای اینترنتی بودند.

فروشگاههای اینترنتی در حققیت مجموعه ای از وب سایتهای تجاری در دنیای مجازی هستند که برای همه افراد و هر کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ مفید و قابل اجراست.چه بسا افرادی هستند که فقط از طریق وب سایت تجارت خود را راه اندازی کرده اند و مدتی بعد از رونق گرفتن و جذب مشتری اقدام به ساخت فروشگاه حقیقی کردند.

ظاهر بسیاری از سایتهای فروشگاهی شبیه به ویترین فروشگاههای لوکس است و در صفحه اصلی آنها توضیحی کامل از کلیه محصولات و خدماتشان بهمراه قیمت و میزان موجودی کالا در اختیار کاربر قرار می گیرد.

درواقع هدف از طراحی اینگونه سایتها عرضه و فروش آنلاین کالا و خدمات است.از مزایای فروشگاههای اینترنتی اینست که این امکان را برای مشتری فراهم میکنند که بتواند بین محصولات مختلف مقایسه کند و به محصول مورد علاقه اش امتیاز دهد و بدین وسیله مدیران مشاغل نیز میتوانند از سلایق مشتریان خود باخبر شوند.

همچنین نیاز است که با توجه به فراگیر شدن  وبگردی های مشتریان از طریق تبلت و گوشی موبایل، فروشگاهها بگونه ای طراحی شوند که با سیستم عامل های هوشمند آنها در هماهنگی کامل باشند تا کاربران بتوانند در هر زمان و مکان که خواستند از فروشگاه شما بازدید نمایند.بعلاوه این هماهنگی بعنوان مزیت و امتیاز برای موتورهای جستجو است پس بدین ترتیب می توانید با یک تیر دو  نشان زده وعلاوه بر جذب مشتری بیشتر از موتورهای جستجوگر بعنوان بازاریاب و مبلغ خود بهره ببرید.

 

اما یکی از مهمترین نکاتی که در تجارت الکترونیک باید مد نظر قرار داد اینست که چون در اینگونه فروشگاهها فروشنده ای وجود ندارد که خریدار را راهنمایی کند ، لذا لازم است تا تمامی اطلاعات در طراحی سایت لحاظ گردد و تعریف درست و دقیقی از محصول یا خدماتی که قصد داریم بصورت آنلاین بفروش برسانیم به کاربران ارائه دهیم

اما این نکته را هم ذکر کنیم که جذب بازدید کننده به معنای جذب مشتری نیست و لازم است تا د راهکارهایی در پیش گرفت تا بازدید کننده هایی که مشتری هستند را جذب کنیم.

در پست های بعدی قصد داریم نکاتی را بیان کنیم  که با رعایت آنها میتوانید  کسب و کار خود در فضای مجازی را رونق بخشید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.