طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

تاریخ درج خبر : 1396/6/9
تعداد بازدیدها : 157
آیا می دانید تست A/B چیست؟

 واژه های (Bucket tests ،split-run testing) ویا تست A/B  همانگونه که از اسم آن نیز میتوان حدس زد ، بمنظور مقایسه بین دو حالت یک موضوع یا هدف خاص بکار گرفته میشود.

 

در بحث طراحی وب سایت کاربرد آن اینست که به وب مستر کمک میکند تا بتواد دو اپلیکیشن مشابه  یا دو نسخه از صفحات وب را باهم قیاس کند و تشخیص دهد که عملکرد کدامیک بهتر است و فیدبک بهتری از کاربر دریافت کرده است. از این تست برای آزمایش  هر چیزی از طراحی وب‌سایت و اپلیکیشن گرفته تا ایمیل‌های فروش و تبلیغات در دنیای مجازی میتوان استفاده کرد.

 

 

متاسفانه اکثر سازمان ها به بهانه اینکه این نوع تست ها هزینه بر و وقت گیر هستند از انجام آن خودداری می کنند و درحالیکه از سلایق و نظرات مشتریان خود هیچ اطلاع دقیی ندارند تنها با ارائه یک صفحه وب شروع بکار می کنند و مسلما با اشکالات زیادی در حین کار مواجه میشوند .خصوصا با توجه به رقابت شدیدی که در بازار  تجارت  امروزی است براحتی میتوان  با در  مدت زمانی محدودتر  از رقبای خود به دلیل شناخت بهتر مشتری و سلیقه او پیشی گرفت.

 

همچنین انجام  این تست در زمان بهینه سازی وب سایت باعث میشود  هنگام تصمیم گیری در مورد یک موضوع بجای حدس و گمان درمورد راهکارهای انتخابی و گفتن واژه * فکر میکنم این روش مناسب است* بگوئید * من میدانم و اطمینان دارم این روش مناسب است *و حدس و گمان های احتمالی را از میان بر می دارد.نیز به کارشناسان کمک میکند تا با انتخاب بهترین روش بازاریابی درآمد خالص خود را افزایش داده و در کسب و کار خود موفقتر باشند.

 

 

برای روشنتر شدن موضوع مثال زیر را بخوانید:

 

موسسه ای رادر نظر بگیرید که اطلاعات 200 نفر از مشتریان خود را دارد و اکنون قصد دارد محصولاتش را با تخفیف های ویژه در یک بازه زمانی مشخص با تست زدن  دو بخشی یک متن تبلیغاتی  بفروش برساند .

حال به 100 نفر از انها پیامی با  این متن که *  تا آخر هفته مهلت استفاده از تخفیف شما بپایان میرسد برای خرید کد A را ارسال نمائید* میفرستد. و برای 100 نفر دوم متنی با این مضمون که * زمان تخفیف محصولات محدود است هرچه سریعتر کد B را ارسال نمائید*  فرستاده میشود.

سپس آماری از میزان خریدهایی که با کد تخفیف A انجام شده و خریدهایی که با کد B  صورت گرفته تهیه میشود و دفعه بعد از متنی استفاده میگردد که پاسخگویی بیشتری داشته است.

 

بدین صورت با صرف همان زما و هزینه بازخورد بهتری از کار خواهیم داشت.


منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 157
 
برچسب ها

اخبار مرتبط

دیدگاه شما