طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

تاریخ درج خبر : 1396/6/6
تعداد بازدیدها : 109
آشنایی با تگ کنونیکال ( Tag canonical) و کاربرد آن در سئو سایت

اگر شما نیز یک وبمستر هستید بطور حتم موضوع بهینه سازی سایتتان ( سئو) ، و رتبه بندی آن در گوگل برایتان حائز اهمیت است پس خوب است با یکی از مشکلاتی که وب مسترها با آن مواجه هستند و حتی ممکن است اطلاعی از ان نداشته باشند، آشنا شوید.

 

  • گاهی پیش می آید که یک مدیر مطلبی مشابه را با دو آدرس URL در سایت خود ثبت میکند،اما غافل از اینکه موتورهای جستجوگر هنگام ایندکس مطالب سردرگم میشوند و نمیدانند کدام صفحه باید مورد بررسی قرار گیرد

 

  • یا موتورهای جستجو در نشان دادن نتیجه جستجو دچار مشکل میشوند ، اینکه کدام صفحه  را باید نمایش دهند

 

  •  مشکل دیگر بحث رنگ دهی موترهای جستجوگر به این صفحات  است

 

با ذکر یک مثال مساله را برایتان بازتر می کنیم

فرض کنید شما یک فروشگاه دارید که در آن محصولات مختلفی ارئه می کنید.حال در وب سایتتان دو صفحه طراحی می کنید صفحه اول به معرفی محصول بر اساس نوع و جنس اختصاص دارد و صفحه دوم دسته بندی محصول بر اساس قیمت است. پس واضح است که در اینجا شما دو صفحه با محتوای یکسان دارید که این باعث کاهش رتبه شما در سئو میشود.مانند نمونه زیر:

لینک صفحه اصلی : http://zeus.ir/products?cat

لینک صفحه فرعی : http://zeus.ir /products?pric

 

 بنابراین نیاز به یک نرم افزار برای رفع این مشکلات کاملا  مشهود است

 

نرم افزار Canonical (کنونیکال) به یاری مدیران سایتها آمده و  این مشکل را برطرف می کند.در مثال فوق نحوه برطرف کردن مشکل بدینگونه است که یکی از صفحات را به دلخواه صفحه اصلی ( مثلا صفحه دسته بندی محصول بر اساس نوع)  و صفحه دوم را بعنوان صفحه فرعی در نظر می گیریم

 

حال فقط کافیست تا  لینک canonical را  در صفحه ی فرعی (یعنی نمایش محصولات بر اساس قیمت ) قرار داده و مقدار آن را در  url صفحه ی اصلی بگذارید بدین صورت به موتورهای جسنتجو گر گوگل ، بینگ یا ... کمک می کنید تا بتواند مطالب صفحه اصلی را  بدرستی ایندکس کند و صفحه مشابه را بعنوان صفحه فرعی شناسایی نماید.

 

نحوه کار بشکل زیر می باشد:

<link rel=“canonical” href=“http:// zeus.ir /products?cat” />

 

کافیست تگ کنونیکال را ذر قسمت هد صفحه فرعی قرار دهید تا جستجوگرها صفحه اصلی را شناسایی و ایندکس نمایند و به این ترتیب به صفحه اصلی شما امتیاز و رتبه دهند.

 

 سیستم های مدیریت محتوایی نظیر : برنامه ورد پرس، افزونه های قدرتمندی دارند که بطور خودکار لینک ها و صفحات را شناسایی کرده و در قسمت head  صفحات فرعی تگ کنونیکال (Tag Caninical)را  قرار میدهد.

 

اما برای اینکه شما درگیر  چنین مشکلاتی نشوید در زیر راهکارهایی بشما پیشنهاد میدهیم که امید است بکارگیری آنها در بهینه سازی  وب سایت شما موثر و مفید باشد

 

  • همانگونه که ذکر شد با استفاده از rel=canonical مشکل صفحات تکراری در سایتتان را برطرف نمائید.

 

  • همیشه ابتدا بررسی کنید که نسخه صفحات فرعی که به آنها بصورت کنونیکال لینک میدهید وجود داشته باشد و دچار خطای 404 نشود.

 

  • همچنین دقت کنید نسخه صفحات لینک داده شده  توسط کنونیکال  شامل  صفحاتی نباشد که  دسترسی به آنها را توسط موتور های جستجوگر در فایل  txt  محدود  کرده اید

 

  • لینک Rel=canonical را در قسمت head صفحه مورد نظر یا هدر http آن نیز قرار دهید.

 

  • در نظر داشته باشید که بیشتر از یک نسخه برای rel=canonica صفحات خود تعریف نکنید.

 


منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 109
 
برچسب ها

اخبار مرتبط

دیدگاه شما