تاثیر ویدئو مارکتینگ بر روی کسب و کارها

مدیر سایت

در این مقاله اشاره داریم به مدل تبلیغات در فضای آنلاین ، که انواع و اقسام متفاوتی داشت...

یکی از این روش ها ویدئو مارکتینگ بود که در این مقاله تصمیم داریم به اهمیت آن بپردازیم و اینکه چرا یک کسب و کار به همچین فرایندی برای جذب مشتری در فضای آنلاین نیازمند است.

تصویر، زبانی بین الملی است که برای همه گویا و قابل فهم است . اگر یک تبلیغ نوشتاری باشد هم به لحاظ اثر تبلیغاتی و هم به لحاظ درک ساختاری در ذهن مخاطب درجه اعتبار کمرنگی دارد.

فرض کنید تبلیغات یک رستوران را دنبال میکنید همش تبلیغات در قالب نوشتار و متن است و فقط تعریف و تمجید و مزایا و غیره . آیا اگر در همان لحظه تصویری از یک غذای باکیفیت و لذیذ برای شما به نمایش گذاشته شود، اقناع شما برای جذب شدن و خریداری محصول صد البته بیشتر از حالت اول است.

از آنجایی که تکنولوژی تصویر برداری چه به لحاظ تجاری و چه به لحاظ صنعنتی گسترش فراوانی پیدا کرده است ، کسب و کارهای مختلف نه فقط در فضای آنلاین و حتی در فضای رقابتی سنتی و واقعی هک باید به این مقوله اهمیت دهند.

حال ضرورت این مساله در دنیای مجازی و فضای آنلاین اهمیت بسزایی دارد ، چون مخاطب فقط با اطمینان به تصویر خرید خود را نهایی میکند. هیچ راه دیگری شاید به اندازه ارتباط بصری در این فضا نمیتواند اثرگذار باشد.

ویدئومارکتینگ علاوه بر تاثیر و جذب مخاطب برای بهینه کردن وب سایت شما ضرورت دارد . اهمیت ویدئو مارکتینگ در این است که وقتی وب سایت شما مورد بازدید افراد مختلف قرار میگیرد رنکینگ وب سایت شما افزایش خواهد یافت و تاثیر این ویدئو ها چندین برابر بیشتر از اطلاعات بصورت متنی و یا نوشتاری است.

 

علت نیاز کسب وکار به ویدئومارکتینگ:

 

  1. ویدیوهای تصویری بصورت مستقیم اثر گذار هستند:

قدرت صدا و تصویر در ویدئو میتواند نفوذ بیشتری را ایجاد کند به همین علت تاثیر مستقیم روی بازدیدکنندگان دارد. مثال خیلی شفاف آن را در فروشگاههای شاپ آنلاین میبینیم که وسایل خانه و آشپزخانه را هرچند با کیفیت پایین در قالب ویدئوهای باکیفیت درست کردند که مخاطب کجذوب آن میشود.

 

  1. ویدئو تنبل ترین افراد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد

ویدئو یک رسانه ی عالی برای یادگیری می باشد اما در عین حال مصرف آن نیز بسیار راحت است و افراد می توانند حتی در حرکت نیز از آن استفاده کنند. در واقع همین موضوع مهم ترین مزیت ویدئو را رقم می زند.

  

  1. فروش بالا :

بسیاری از افراد هنوز به ویدئو به عنوان وسیله ای برای معرفی و گسترش برند خود نگاه می کنند. اما در سال های اخیر بسیاری از برندها پا را فراتر گداشته و از ویدئو به عنوان وسیله ای برای آموزش، برقراری ارتباط با مشتری و در نهایت  تبدیل بازدید کننده به خریدار استفاده می کنند. همچنین می توان محصولات را با ویدئو به نمایش گذاشت یا آنها را بررسی و آنالیز کرد. به عنوان مثال دیجی کلا که در ابتدا تنها به نقد و بررسی محصولات به صورت متنی می پرداخت مدتی است به تولید ویدئو نیز روی آورده است. افراد با دیدن محصولات، راحت‌تر برای خریداری تصمیم می‌گیرند و همچنین صدا کمک می‌کند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود. در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در می‌یابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند.

 

  1. افزایش میزان اعتماد:

وقتی به سایتی فروشگاهی مراجعه می کنید و می خواهید خریدی داشته باشید ترجیح می دهید نسبت به همه زوایای خرید خود چه از نظر قیمت و چه کیفیت اشراف کامل داشته باشید . وقتی کیفی را برای خرید انتخاب میکنید مایل هستید بصورت آنلاین تصاویر و جزییات بیشتری از آن بدانید .این عمل باعث میشود مشتری از خرید خود مطمئن باشد و تردید نداشته باشد. همانطور که می دانید یکی از بهترین راه های افزایش اعتماد به کسب و کار شما نمایش رضایت مشتریان و به خصوص مشتریان خاص شماست. حال در نظر بگیرید این رضایتمندی در قالب یک ویدئو بیان شود. مطمئنا از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد. در واقع ما دو عنصر مهم در بازاریابی را با هم ترکیب کرده ایم.

 

  1. تاثیر مثبت در سئو:

موتورهای جستجو به کلیپ های ویدئویی علاقه ی خاصی دارند. به همین جهت ویدئو روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.  سایت هایی که حاوی ویدئو هستند در نتایج جستجو در رتبه ی بالاتری قرار می گیرند.در نظر داشته باشید که خود گوگل به عنوان مالک یوتیوب نقش مهمی در افزایش محبوبیت کلیپ های ویدئویی داشته است. دلیل دیگر تاثیر مثبت ویدئو بر سئو افزایش نرخ کلیک است. نتایجی که در SERP به صورت ویدئو و حاوی  rich snippet هستند 41% کلیک بیشتری می خورند. پس اگر با یوتیوب کار می کنید حتما برای ویدئو های خود rich snippet قرار دهید. همچنین آمارها نشان می دهد صفحاتی که حاوی ویدئو هستند بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری می گیرند.

 

  1. نرخ بازگشت سرمایه:

طبق آمارها 76 % صاحبان کسب و کارها معتقدند که ویدئو ها نرخ بازگشت سرمایه را به صورت فوق العاده ای افزایش می دهند. گرچه تولید ویدئو همیشه راحت ترین کار نیست اما در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست ویدئوی تولیدی شما کامل و با بهترین کیفیت باشد. مهم تر از کیفیت ارائه و بیان کامل ویژگی های محصول و خدمات شماست.

 

  1. افزایش بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل:

ویدئو و موبایل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. از سال 2012 تا 2014 بازدیدکنندگان ویدئو در موبایل 400 در صد افزایش داشته است. یوتیوب اعلام کرده است که تعداد بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند هر سال 100 % افزایش پیدا می کند.

در نظر داشته باشید که برای موتورهای جستجو تبلیغات و عناصر ویدئویی ارزش بالایی دارد و به همین جهت روی ترافیک وب سایت شما اثر مثبتی خواهد گذاشت.

شبکه های اجتماعی و مخاطبان ویدئویی:

سال قبل فیسبوک اعلام کرد که میزان بازدید کنندگان ویدئوهای موجود در سایت تنها در عرض 7 ماه از 4 میلیارد در روز به 8 میلیارد افزایش پیدا کرده است.  همین موضوع اهمیت ویدئو را در دنیای بازاریابی دیجیتال نشان می دهد. همچنین توییتر اعلام کرده است که کلیپ های ویدئو یی بیشتری اشتراک گذاری را داشته است.

مخاطبان شبکه های اجتماعی علاقه ای به دنبال کردن متن های بلند ندارند. در ولقع یکی از دلایل محبوبیت این روزهای اینستاگرام نیز استفاده از تصاویر و محتوای ویدئویی است و در سال جدید نیز امکانات جدیدی به سرویس ویدئو خود اضافه کرده است. انتشار ویدئو جداب و خلاقانه در شبکه های اجتماعی یکی از مصادیق بازاریابی ویروسی است.

مخاطبان شبکه های اجتماعی جزو افرا تنبل به حساب می آیند چون حوصله خواندن متن های طولانی ندارند و مخاطبان با دیدن این ویدئو ها جذب میشوند و همچنین در صورت خلاقیت و جذابیت آن را به اشتراک میگذارند و همین مدلی از بازاریابی ویروسی است.

سخن آخر درباره ویدئو مارکتینگ

همانطور که گفتیم روز به روز بر محبوبیت محتوای ویدئویی افزوده می شود. در کنار این موضوع ابزارهای ضبط و ادیت نیز پیشرفت قابل توجه ای داشته اند. ساخت کلیپ برای کسب و کار شما به خلاقیت و شناخت درست از مشتری بستگی دارد. اگر این نکات مد نظر قرار گیرند ویدئوی ساخته شده توسط شما می تواند به سرعت در سطح اینترنت پخش شود و میلیون ها بازدید به دست آورد.

هر کاری و در هر مدلی اگر خلاقیت و ابتکاری درون آن قرار نگیرد نوعی سری کاری میشود و همین کار ممکن است اثر ضد هدف شما داشته باشد. بر همین اساس با خلاقیت وارد عمل شوید از افراط بپرهیزید و خود را در جایگاه مخاطب و مشتری قرار دهید.

امیدوارهستیم این مقاله به لحاظ تاثیر گذاری در نوع تفکر و سبک بازاریابی شما در فضای مجازی قدرتمند عمل کرده باشد , قبول کنید در فضای آنلاین با نوجه به تمایلات مشتریان و مخاطبان، باید خود را از حصار محدودیت های فکری و تک محوری خارج کنید. باید ببینید مشتری امروز شما چگونه با شما و محتوای تولیدی در وب سایت یا دیگر رسانه ها، ارتباط برقرار میکند. در مقالات آینده به این سبک های جدید بیشتر میپردازیم.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.