معرفی روشهایی که باعث انقلاب در آینده تکنولوژی می شوند (قسمت اول)

مدیر سایت

(طی گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی با تغییرات و شکل گیری در نحوه کار و سبک زندگی انسان ها نقش مهمی ایفا کرده. با روند پیشرفت دنیا به سمت دیجیتالی شدن زندگی ها، نرم افزار و اپلیکیشن های جدیدی برای تغییر زندگی انسان ها ساخته می شوند...

 (طی گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی با تغییرات و شکل گیری در نحوه کار و سبک زندگی انسان ها نقش مهمی ایفا کرده. با روند پیشرفت دنیا به سمت دیجیتالی شدن زندگی ها، نرم افزار و اپلیکیشن های جدیدی برای تغییر زندگی انسان ها ساخته می شوند.

تکنولوژی با وجود منحصر به فرد بودنش، گامی به سوی تغییر دنیا برداشته است. سوالاتی را برای اطلاع از انقلاب جدید تکنولوژی و تاثیرگذاری آن بر روی زندگی انسان ها، با تعدادی از کارآفرینان مطرح شده است.

انقلاب در دنیای آی تی چه تاثیرات برتکنولوژی ها در چند سال آینده دارد؟ چه نقشی در پیشرفت کسب و کار دارد؟ 

 

1-هوش مصنوعی

Murray Newsland از شرکت Sighted

پیشروی هوش مصنوعی با ماشین ها برای انجام وظایف در زندگی انسان ها انقلابی جدید در دنیای دیجیتال و وب به وجود آورده. به دلیل خستگی ناپذیری ماشین ها در انجام کارها به دلیل مجهز بودن به هوش مصنوعی، تاثیر به سزائی بر زندگی انسان ها گذاشته اند.

 

2-واقعیت مجازی

Matt Doyle از Excel Builders

نفوذ واقعیت مجازی به عرصه تکنولوژی که تاثیر زیادی در انتخاب های زندگی دارد. مثلا در ساخت دکوراسیون منزل می توان از هدست های واقعیت دنیای مجازی کمک گرفت تا طرح مورد نظر را انتخاب کنیم و یا حتی در آن فضا قدم بزنیم.

 

3-روبات‌های سخنگو

 

Andrew O’Connor از مرکز American Addiction Centers

استفاده از روبات های سخنگو به عنوان یکی از ابزارهای استاندارد در جهت کمک به مشتریان و کاربران در آینده شناخته خواهند شد. به زودی بسیاری از کارهای مهم به دست همین روبات ها انجام می گیرد. در حوضه فعالیت وب، این روپوبات ها در کنار ارتباط بیشتر با مشتریان و جلب رضایت آنها، در زمینه جمع آوری دیتا و اطلاعات بیشتر نیز فعالیت خواهند کرد.

 

4-دستیارهای صوتی هوشمند

 

دیگو ارجولا از کمپانی Cables & Sensors

پیشرفت هر چه سریعتر سیستم تشخیص دستورات صوتی و تعامل انسان ها با دستیارهای صوتی هوشمند در زندگی آنها روند جدیدی را در پیش گرفته است. من بر این باورم که گسترش دستیارهای هوشمند صوتی با سرعت بسیار زیادی در دنیای دیجیتال تغییرات زیادی در کسب و کارها خواهند داشت، مثلا حذف قسمتهایی سیستم های دیجیتالی از قبیل ماوس، کیبورد و نمایشگرهای بزرگ. آسانتر شدن رفت و آمد بین دفاتر و شرکت ها و همچنین باعث افزایش قابل توجهی در اشتغال از راه دور شده است.

 

5-WebAssembly

 

ویک پاتل Vik Patel از شرکت Future Hosting

WebAssemblyدر واقع یک فرمت باینری نوین در دنیای جهانی وب به شمار می رود. برنامه ها یا App هایی که توسط WebAssembly  اجرا می شوند از لحاظ سرعت اجرا بسیار بالاتر از برنامه های پیش فرض خواهند بود. در این قسمت می توان به این نکته اشاره کرد که بازی هایی که از طریق وب انجام می شوند، از نظر سرعت با بازی های نصب شده بر روی اسمارت فون ها، بازی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یکسان خواهد بود و اپلیکیشن های تحت وب نیز می توانند همانند اپلیکیشن های پیش فرض، امکانات مختلف را به آسانی به کاربران ارائه دهند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.