افزایش نرخ استفاده از اینترنت توسط تلفن همراه

مدیر سایت

برای اولین بار اتفاق افتاد: نرخ استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه در سراسر دنیا از مرز ۵۰% گذشت!

مدت‌ها در مقالات مختلف می‌خواندیم که “سایت‌های سازگار با تلفن همراه طراحی کنید، نرخ جستجو از طریق تلفن همراه در حال افزایش است، کاربران تمایل دارند برای اتصال به اینترنت بیشتر از تلفن همراه استفاده کنند و …”. بله بالاخره این گفته‌ها به حقیقت پیوست و نرخ استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه در سراسر جهان گوی سبقت را از رایانه‌های ربود و در جای اول قرار گرفت. اکنون می‌توان به طراحی سایت‌ هایی که باهدف سازگاری با تلفن همراه طراحی‌شده‌اند تبریک گفت، زیرا در حال حاضر تلفن همراه به‌عنوان محبوب‌ترین وسیله برای اتصال به اینترنت در تمام دنیا به‌حساب می‌آید.

می‌توان صادقانه گفت که این اتفاق کاملا قابل پیش‌بینی بود. اوایل سال جاری میلادی گوگل اعلام کرد که جستجوها از طریق تلفن همراه در ۱۰ کشور دنیا ازجمله ژاپن و آمریکا، بیشترین نرخ را در مقایسه با دیگر ابزارها به خود اختصاص داده است. همچنین اعلام شد که از ماه مارس تاکنون هزینه‌های پرداخت‌شده جهت تبلیغات متناسب با تلفن همراه بیشتر از هزینه‌های تبلیغات متناسب با دیگر ابزارهای ارتباط با اینترنت بوده است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که افزایش نرخ استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه یک شگفتی بزرگ به‌حساب می‌آید. آمارهای جهانی نرخ استفاده ۵۱٫۳% از اینترنت را برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را در مقایسه با نرخ ۴۸٫۷% برای رایانه‌ها (desktop) نشان می‌دهد.

 

این نرخ‌ها در کشورهای مختلف تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و می‌توان گفت که کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا در این آمار جزو کشورهایی به‌حساب می‌آیند که هنوز نرخ استفاده از رایانه در آن‌ها بالاتر از تلفن‌های همراه است.

در انگلستان کاربران رایانه‌ها، ۵۵٫۶% نرخ استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند و این آمار برای کاربران تلفن همراه ۴۴٫۴% است. در آمریکا این شکاف بیشتر است (۵۸% رایانه‌ها و ۴۲% تلفن‌های همراه)؛ اما به‌هرحال نمودارهای زیر نشان می‌دهند که به‌زودی این در کشورها نیز تلفن همراه به‌عنوان محبوب‌ترین ابزار ارتباط با اینترنت شناخته خواهد شد.

انگلستان:

 

 

آمریکا:

 

اگرچه در کشورهای غربی رایانه‌ها هنوز محبوب هستند اما در سایر نقاط جهان تلفن‌های همراه درزمینه‌ی استفاده از اینترنت حرف اول را می‌زند. برای مثال در هند ۷۵% از اتصالات به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. در ژاپن این نرخ به بیش از ۷۶% رسیده و چین نرخ ۵۴% را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.