اهمیت تصاویر در طراحی سایت

مدیر سایت

طبق مطالعات، افراد 80٪ آنچه می بینند و 20٪ آنچه خوانده اند به خاطر می آورند.این تحقیقات نشان داده تاثیری که تصاویر در ذهن بیننده میگذارد، محتوای متنی کاربردی و مهم خیلی برای مخاطب تاثیرگذار نیست.

اهمیت تصاویر در طراحی سایت

 

 

اولین عاملی که باعث می شود کاربر در سایت شما ماندگار شود ظاهر سایت است.و این ظاهر را المان ها و تصاویر سایت شکیل میکنند. به همین خاطر در این مقاله به اهمیت تصاویر در طراحی سایت از نگاهی دیگر می‌پردازیم.

 

تصاویر در طراحی سایت چه تاثیری دارند؟

در طراحی وبسایت ها چه وبسایت فروشگاهی باشد که با بارگذاری عکس محصول، کالای خود را به مخاطب عرضه میدارد و چه سایت خبرگزاری باشد که با بارگذاری عکس لابه لای متن، اخبار را برای کاربر، تاثیرگذارتر میکند و چه وبسایت ارائه خدمات باشد مثل سایت اجاره منازل مبله، که با بارگذاری تصاویر مکان ها، امکانات آن مکان را به کاربران نمایش میدهد؛ پس تصاویر در امر طراحی وبسایت بسیار حائز اهمیت است .

امروز شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای معرفی و شناساندن برندها استفاده می شوند. از سوی دیگر بازاریابان، محتوای وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند تا ترافیک بیشتری به وب سایت هدایت شود. این ترافیک از سوی گوگل قابل شناسایی و با ارزش است. یعنی علاوه بر کسب بازدید کننده یا مشتری بالقوه شما به سئوی وب سایت خود نیز کمک کرده اید. اما نقش تصاویر در این میان چیست؟ تحقیقات نشان داده است که صفحات و محتویات وب که دارای تصویر هستند باعث میشوند محتوای وب سایت بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و کاربران آن محتوا را بیشتر در بین شبکه های خود به اشتراک می گذارند.

دلایل استفاده از تصاویر در وب سایت

1.تجربه و درک بهتر برای کاربر

استفاده از تصاویر یکی از نکات مهم در طراحی وب سایت است که از این طریق می توان پیام های پیچیده را در یک چشم به هم زدن منتقل کنیم. استفاده از تصاویر مرتبط، به جای تصاویر پرکننده که فقط زیبا به نظر می رسند. افراد با مشاهده تصاویر مرتبط معمولا زود تر اطلاعات مورد نظر خود را دریافت می کنند.

 

2.افزایش مقدار زمان بازدید بازدید کننده

زمانی که کاربران در یک وب سایت می گذرانند یک سیگنال تعامل کاربر برای Google و یک عامل رتبه بندی جستجو است و هرچه مدت زمان بیشتری در سایت کاربر سپری کند. این وبسایت از نظر گوگل ارگانیک بوده رتبه بالایی به آن اختصاص داده میشود.

 

3.بهبود سئو در سایت

اگر تصویر استفاده شده، با متن مطابقت داشته باشد، در بخش جستجوی تصویر در موتور های جستجو آن تصویر قابل مشاهده است. جستجوی تصاویر برای بازدید در وب سایت شما بسیار مهم است. در نتیجه آمار بازدید و ترافیک سایت بالا خواهد رفت. از سمتی گوگل به سایت هایی که از تصاویر استفاده کرده است بیشتر توجه می کند و در آخر این کار سبب بیشتر دیده شدن سایت و مطالب شما خواهد شد.

 

نکات افزایش رتبه در جستجوی تصویر:

·         همیشه تصویری متناسب با متن خود انتخاب کنید

·         از نام فایل های هوشمند استفاده کنید

·         از ویژگی های alt و ویژگی های مناسب استفاده کنید

·         استفاده از کپشن

·         تصاویر خود را برای استفاده در وب سایت بهینه کنید

·         برای کشف بهتر از پروتکل Open Graph استفاده کنید

·         به سایز و حجم سایت توجه بسیاری داشته باشید.

·         تصاویر باید از رنگ بندی مناسبی هم برخوردار باشند

·         از قرار دادن تصاویر قدیمی و بی کیفیت بپرهیزید

·         تصاویر خود را حتما تغییر دهید و به هیچ وجه از تصاویر کپی شده استفاده ننمایید.

·         Call-to-Actions را به تصاویر خود اضافه کنید

·         فرمت تصاویر JPG باشد.

·         رنگ قالب در فضای سایت یا sRGB به دقت انتخاب و در تصاویر به کار رود.

·         تغییر اندازه عکس، طول و عرض تصویر را در تناسب با سایت در نظر بگیرید.

·         رزولوشن تصویر باید به ازای هر اینچ ۷۲ پیکسل باشد.

·         پس از عکس برداری و بارگذاری تصاویر محصولات، توضیحات محصول را بررسی کنید. این توضیحات باید به بهترین شکل ممکن درج شده باشد. بنابراین اهمیت درج توضیحاتی با کیفیت برای محصول را فراموش نکنید.

·         مقیاس عکس را تا جای ممکن افزایش دهید. به یاد داشته باشید که مقیاس تصویر یه جفت گوشواره نباید با اندازه تصویر یک قفسه کتاب برابر باشد. سعی کنید مقیاس را نزدیک به واقعیت انتخاب کنید. اما با این وجود همواره باید مراقب باشید که کاربر قادر به مشاهده جزئیات محصول باشد.

·         استفاده از سایت مپ برای تصاویر

 

 

راه های تولید محتوای تصویری

دو روش برای تولید محتوای تصویری وجود دارد:

1.     استفاده از تصاویری که توسط نویسندگان سایت تهیه می شوند

2.     استفاده از منابع رایگان عکس و ویرایش آنها به وسیله نرم افزار های ویرایش

برای وبسایت خود از تصاویر کپی استفاده نکنید. تا آنجا که می توانید خودتان تصاویر را بسازید و یا اگر از منابع رایگان عکس  مانند: سایت های Canva ، Flicker، Freepik،  Google Image یا Pintrest  استفاده می کنید، تنها ایده را از تصاویر موجود در این سایت ها گرفته و با استفاده از نرم افزار های ویرایش عکس، آنها را با تم و لوگوی برند خود شخصی سازی کرده و سپس استفاده کنید.

تاثیر تصاویر در طراحی وبسایت

تعامل را افزایش می دهند: قرار دادن تصاویر در محتوا برای تکمیل متن، احتمال خواندن و درگیر کردن افراد با مقاله شما را افزایش می دهد، چرا که افراد به طور طبیعی به تصاویر جذب می شوند.

به درک و تصمیم خرید کمک می کند: بعضی تصاویر مثل نمودار و گراف ها، می توانند به کاربر کمک کنند نکات اصلی محتوا را راحت تر درک کند، بنابراین در صورتی که موضوع محتوای شما سنگین باشد یا از لحاظ فنی و تکنیکی مشکل باشد، با استفاده از نمودارها و گراف می توانید به کاربر خود در برقراری ارتباط با محتوا کمک کنید.

وایرال می شوند ( خیلی سریع بازدید میخورند): یکی از مهم ترین مزایای تصاویر برای محتوای شما، توانایی آنها در وایرال شدن است. به اشتراک گذاری تصاویر در سایت های اجتماعی آسان است.

تجربه کاربری را بهبود می دهند: استفاده هوشمندانه و به‌جا از تصویر نقش مهمی در افزایش حس رضایت کاربر و بهبود تجربه کاربری دارد.

 

نکته پایانی:

تصاویر باعث می‌شوند مقالات شما قابل فهم و جذاب تر شوند و احتمال وایرال شدن آن ها بالا رود.خیلی از وب سایت های منبع تصویر هستند که میلیون ها عکس و گرافیک با کیفیت بالا در دسترس قرار می دهند. ولی بهترین راه این است که برای تصاویر محتوای خود طراح داشته باشید، زیرا آنها می توانند مقاله و محتوای شما را منحصر به فرد کنند که این کار با تصاویر استوک ( کپی و تکراری) غیرممکن است.

 

برای سفارش طراحی سایت خبری جهت اطلاع رسانی غنی می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.