طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

تاریخ درج خبر : 1395/3/17
تعداد بازدیدها : 490
بازاریابی محتوا - content marketing

بازاریابی محتوا (به انگلیسی: Content marketing) در واقع نوعی بازاریابی است که به تولید و به اشتراک گذاشتن محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می شود، می پردازد.
این محتوا و اطلاعات می تواند به انواع مختلفی همچون اخبار تحلیلی، ویدیو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و... تولید و منتشر گردد.

یکی از تعاریف رایج در این مورد عبارت است از: «تکنیک تولید و انتشارمحتوای جذاب، ارزشمند و مرتبط با نیاز مشتری و یا مخاطب هدف» بازاریابی محتوا به خلق محتوای جذاب در حوزه های تفریحی، علمی، سرگرمی و ... می پردازد. بازاریابی محتوایی با کیفیت است که به حل مشکل مردم بپردازد. ماهیت این استراتژی محتوایی این باور است که اگر ما به عنوان یک کسب و کار، به خریداران اطلاعات نامتناقض، مداوم و ارزشمند تحویل دهیم، این خریداران در آخر با انجام خرید و وفاداری به ما پاداش خواهند داد.
وجه تمایز بازاریابی محتوا و تبلیغات
بازاریابی محتوا دو تفاوت عمده نسبت به تبلیغات دارد. اول اینکه محتوا را در رسانه های تحت مالکیت خود پخش خواهد نمود. چنانچه این محتوا در رسانه ای که خریداری شده پخش شود به آن تبلیغات گفته می شود. دوم اینکه استراتژی بازاریابی محتوا بیشتر جذب کننده است تا تهاجمی، محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمی‌کند بلکه باعث جذب افراد می گردد.همچنین بازاریابی محتوا رابطه علت و معلولی ندارد و همچنین اندازه گیری نتایج معمولاً کار دشواری است. بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای متنوعی است که به وسیله آن می توان پیام را به مشتری ارسال کرد و آنها را برای خرید متقاعد نمود. تفاوت دیگر بازاریابی محتوا زمان بر بودن و پر هزینه بودن آن نسبت به تبلیغات می باشد.
انسان امروز، تحت هجوم گسترده تبلیغات قرار گرفته است. اگر زمانی تبلیغات می‌توانست (هرچند برای کوتاه‌مدت) مزیتی رقابتی بوده و موجب ایجاد یا افزایش سهم بازار شده و فروش را گسترش دهد، امروز برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، صرفا عامل «همپایی رقابتی» است. وقتی چند تولیدکننده بزرگ محصولات یا خدمات مشابه، همگی تبلیغ می‌کنند، تبلیغ کردن مشتری جدیدی نخواهد آورد. اگرچه ممکن است تبلیغ نکردن، مشتری‌های فعلی را از دست ما بگیرد. با فرض پذیرش هجوم تبلیغاتی و اینکه با حفظ استراتژی‌های قدیمی تبلیغاتی، هزینه تبلیغات در مقایسه با نتایج آن، افزایش می‌یابد. بنابراین در بلند مدت هزینه های بازاریابی محتوا به مراتب کمتر از هزینه های تبلیغات خواهد داشت.


منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 490
 

اخبار مرتبط

دیدگاه شما