ساخت ایمیل روی هاست

انیس فتحی

هاست (host) به عنوان فضایی برای ذخیره و نگهداری فایل‌های سایت شما عمل می‌کند. خدمات هاست توسط شرکت‌های زیادی ارائه می‌شود، در واقع آنها فضای مورد نیاز برای قرار دادن سایت شما در اینترنت را فراهم می‌کنند.

ساخت ایمیل روی هاست سی‌ پنل و دایرکت ادمین

در این مقاله قصد داریم ساخت ایمیل روی هاست را آموزش دهیم. با توجه به این که در چند وقت اخیر استفاده از هاست سی پنل و دایرکت ادمین در سایت‌ها بسیار رایج شده است، در ابتدا به تفاوت‌های هاست سی پنل و دایرکت ادمین اشاره می‌کنیم، سپس به آموزش ساخت ایمیل در سی پنل و ساخت ایمیل در دایرکت ادمین می‌پردازیم.


هاست سی پنل و دایرکت ادمین چه تفاوتی با هم دارند؟

هاست سی پنل و دایرکت ادمین دو نوع کنترل پنل برای مدیریت هاست هستند. هاست سی پنل یک کنترل پنل قدرتمند است که توسط CPanel LLC توسعه داده شده و محبوبیت زیادی در بین کاربران وب دارد. با استفاده از این کنترل پنل، می‌توانید به راحتی ایمیل‌ها، دیتابیس‌ها، فایل‌ها، دامنه‌ها و سایر امکاناتی که برای مدیریت یک وب‌سایت لازم است، دسترسی داشته باشید. دایرکت ادمین نیز یک کنترل پنل بسیار قدرتمند است که توسط DirectAdmin LLC توسعه داده شده است. این کنترل پنل نیز همانند هاست سی پنل امکانات مختلفی برای مدیریت وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد، اما در عین حال سبک‌تر و سریع‌تر از هاست سی پنل است.

به طور کلی، اگر به دنبال یک کنترل پنل سبک و سریع هستید، هاست دایرکت ادمین گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال یک کنترل پنل با امکانات بیشتر هستید که توسط کاربران وب بسیار محبوب است، هاست سی پنل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در ادامه چند تفاوت اصلی هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین را بیان می‌کنیم:

هاست CPanel و DirectAdmin  هر دو به عنوان کنترل پنل‌های مدیریت هاست بسیار شناخته شده هستند، اما در چند مورد با یکدیگر تفاوت دارند:


 ۱) قیمت: DirectAdmin معمولاً ارزان تر از CPanel است.
۲) رابط کاربری: CPanel دارای رابط کاربری پیشرفته تری می‌باشد که برای کاربران حرفه‌ای مناسب است، در حالی که DirectAdmin دارای رابط کاربری ساده و سریع‌تری است که برای مبتدیان مناسب است


 ۳) پشتیبانی زبان: CPanel از زبان های مختلفی پشتیبانی می‌کند، از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ...، در حالی که DirectAdmin فقط به زبان انگلیسی پشتیبانی می کند.
 ۴) امنیت: CPanel به دلیل پراستفاده بودنش بیشتر تحت حملات قرار می گیرد، در حالی که DirectAdmin به دلیل استفاده کمتر، کمتر اتفاق می‌افتد که مورد حمله هکرها قرار بگیرد.


آموزش ساخت ایمیل در سی پنل

هاست سی پنل یک نرم افزار مدیریت هاستینگ است که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت گرافیکی و با استفاده از ابزارهای مختلف، سایت خود را مدیریت کنید. این هاست یک رابط کاربری وب محسوب می شود و از طریق آن می‌توانید به سرور خود دسترسی پیدا کنید و تنظیمات مختلف را انجام دهید. در ادامه مراحل آموزش ساخت ایمیل در سی پنل را آموزش می‌دهیم:
1.    برای ساخت ایمیل در سی پنل، ابتدا وارد کنترل پنل خود شوید سپس به بخش "Email Account" وارد شوید.

 آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل


2.    مطابق با تصویر گزینه "Create" را انتخاب کنید.

ساخت ایمیل در هاست سی پنل

 

3.    در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، ابتدا ایمیل خود را وارد کنید سپس یک پسورد برای ایمیل وارد کنید و از گزینه "Storage Space" یک فضا به اکانت ایمیل خود اختصاص دهید. 

ساخت ایمیل روی هاست

 

در قسمت username باید پیشوند ایمیل مد نظرتان را وارد کنید. هر پیشوندی که در این قسمت بنویسید، به آدرس ایمیل شما تبدیل می‌شود. برای مثال، چون نام دامنه شما site.ir هست، چنانچه پیشوند ایمیل را info وارد کنید، آدرس ایمیل شما به [email protected] تبدیل می‌شود. در صورتی که مایل هستید ایمیل info بسازید، این قسمت را با کلمه info تکمیل کنید. در آخر هم گزینه Create را انتخاب کنید.


ورود به اکانت ایمیل در هاست سی پنل:

برای مثال، اگر ایمیل شما [email protected] باشد برای ورود به اکانت ایمیل ، در نوار آدرس مرورگرتان در بالای صفحه http://site.ir:2095 و یا http://site.ir/webmail را وارد کنید. پس از آن می‌توانید وارد اکانت ایمیل در هاست سی پنل شوید.

آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

هاست دایرکت ادمین (DirectAdmin) یک نرم‌افزار مدیریت هاست است که برای سرویس‌دهی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این نرم‌افزار، محیط کاربری گرافیکی را برای مدیریت سرویس‌های هاستینگ فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن، کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت، اقدام به پیکربندی و مدیریت هاست خود کنند. هاست دایرکت ادمین شامل ابزارهای مختلفی مانند مدیریت فایل‌ها، پایگاه‌های داده، ایمیل، دامنه‌ها و... است. در ادامه مقاله مراحل ساخت ایمیل در دایرکت ادمین را آموزش می‌دهیم.
1. ابتدا وارد پنل هاست دایرکت ادمین شوید.
2. در قدم بعد، بعد از ورود به صفحه اصلی برای ساخت ایمیل در دایرکت ادمین، قسمت “اکانت های ایمیل” را انتخاب کنید.

آموزش ساخت ایمیل در دایرکت ادمین


4.    بعد از وارد شدن به اکانت‌های ایمیل، در منوی سمت چپ گزینه "ساخت اکانت ایمیل" را انتخاب کنید.

ساخت ایمیل در دایرکت ادمین

 

5.    در مرحله چهارم ساخت ایمیل در دایرکت ادمین، "نام کاربری" و "رمز عبور" را وارد کنید. برای انتخاب رمز عبور امن از گزینه "تصادفی"، یک رمز تصادفی و قوی انتخاب کنید. در آخر روی گزینه "ایجاد" کلیک کنید تا اکانت ایمیل شما ساخته شود.    

ساخت ایمیل درهاست  دایرکت ادمین 


ورود به اکانت ایمیل در دایرکت ادمین:  

 برای ورود به اکانت ایمیل در پنل دایرکت ادمین، در صفحه اصلی از قسمت "Extra Features" روی بخش "webmail: Roundcube" کلیک کنید.

بعد از کلیک روی «webmail»، صفحه‌ای شبیه عکس زیر برای شما باز می‌شود. نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله 4 ایجاد کردید را وارد کنید و روی «login» کلیک کنید.

ورود به اکانت ایمیل در دایرکت ادمین  

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.