امروزه بحث شبکه های اجتماعی در خصوص برندینگ برای صاحبان مشاغل و کسب و کار بسیار حائز اهمیت است . امروزه شبکه های اجتماعی چون اینستلگزام، فیسبوک و توییتر برای مردم شناخته شده تر است.
اما اندک زمانی است که استفاده از این شبکه های اجتماعی که تا قبل از آن تنها برای مقاصد شخصی بود اکنون جنبه تبلیغ و کسب در آمد نیز پبدا کرده و از این رو سایر شبکه های اجتماعی که راهکارهای منحصر به فرد خود را برای برندینگ ارائه میدهند، به روی کار آمدند و بازاریابان میتوانند از آنها استفاده کنند.
یکی از این شبکه های اجتماعی پر کاربرد پینترست است
پینترست (Pinterest) یک شبکه اجتماعی پر کاربرد و محبوب تحت قالب وب سایت و برنامه موبایل است که امکان به اشتراک گذاری عکسها و فیلمها و مطالب گوناگون را بهمراه یک موتور جستوجوگر کامل و قوی داراست
در واقع این سایت آمیزهای است از مجموعه تصاویر و عکسهای بریده شده از محتوا و مطالب جالبی که برای شما در دیگر سایتها جالب و با ارزش بوده ، میتوان گفت پینترست همانند کتابهای مختلف، دفتر خاطرات روزانه وعکسها و بریده های مطاابی است که روی درب یخچال خانهها مورد علاقه اعضای آن خانه میباشد.
پینینگ کردن( سنجاق کردن) کار ساده ایست. یک بوکمارکلت وجود دارد که میتوانید تصویر مورد علاقه تان را در سایتی که در آن هستید، انتخاب کنید، ردهای را که میخواهید تصویر در آن قرار بگیرد، گزینش کرده و به همین سادگی آن را پین ( سنجاق ) میکنید.
از مزیت های مهم پینترست، مدل وب سایتی و برنامه موبایلی بودن آن است و داشتن موتور جستوجو گری که هنگام جستجوی یک جمله در آن، تمام کلمه های تشکیل داده آن جمله را مانند یک تگ (Tag) مورد جستجو قرار داده و نتایج جستجو را نشان می دهد که شما میتوانید با کلیک کردن برروی آنها مستقیما به وب سایت مرجع و اصلی آن مطلب هدایت می شوید.