آموزش زبانهای برنامه نویسی به جای زبانهای خارجی به دانش آموزان آمریکایی!

مدیر سایت

قانون‌گذاران ایالت فلوریدا آمریکا در حال رایزنی به‌منظور تصویب طرحی هستند که امکان یادگیری زبان‌های برنامه‌ نویسی مانند جاوا اسکریپت یا پایتون را در ردیف انتخاب‌های فعلی دانش‌آموزان برای یادگیری زبان‌های خارجی قرار خواهدداد. 

این پیشنهاد که از سوی مدیر اجرایی سابق یاهو و سناتور فعلی این ایالت مطرح شده یادگیری زبان برنامه نویسی به عنوان مهارتی که روز به روز در دنیای تکنولوژی بر گستره ی استفاده از آن افزوده می‌شود را در قالب قانون به‌مراتب آسان‌تر خواهد کرد. 

جرمی رینگ سناتور می‌گوید: 

" برنامه‌نویسی، امروز به زبانی جهانی تبدیل شده است. در واقع رایانه‌ها و توانایی‌های موجود در زمینه کدنویسی به‌وسیله آن‌ها حالا به قسمتی از فرهنگ جهانی در عصر حاضر تبدیل شده‌اند."

این در حالی است که اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز هفته گذشته از طرحی 4.2 میلیارد دلاری به‌منظور گسترش تدریس علوم رایانه‌ای سخت گفته بود. تنها نگرانی موجود منتقدان این طرح آن است که اضافه شدن آموزش زبان برنامه‌نویسی به لیست دروس دانش‌آموزان به قیمت حذف روند فعلی در تدریس زبان‌های خارجی و کاهش سطح توانایی‌هایی ارتباطی دانش‌آموزان تمام شود. 

به گزارش رویترز، مقامات محلی کنتاکی، جورجیا، نیومکزیکو، ارگون و واشنگتن نیز ایده پیاده‌سازی روند آموزش زبان‌های برنامه‌ نویسی به عنوان گزینه انتخابی در کنار یادگیری زبان‌های خارجی را در چندسال اخیر مطرح کرده بوده‌اند. از این میان، ایالت تگزاس موفق شده از سال 2014 چنین ایده‌ای را عملی کند اما هنوز آماری در خصوص ابعاد پیاده‌سازی این طرح منتشر نشده است. اگرچه اوکلاهاما هم از سیاست مشابهی استفاده می‌کند اما دلایل متفاوتی از جمله مشکل مدارس این ایالت در جذب معلمان مسلط به تدریس زبان‌های خارجی عامل اتخاذ چنین تصمیمی بوده است. هزینه بالای سخت‌افزارهای مورد نیاز برای اجرایی کردن این طرح نیز به‌نظر چالش دیگری است که دولت باید راهکاری برای آن بیابد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.