ده راهکار طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

مدیر سایت


در دنیای کنونی تجارت آنلاین یک امر متعارف و البته بسیار حایز اهمیت برای تمامی مشاغل است. اما چه کنیم تا در دنیای مجازی بیشتر دیده شویم ومحصولمان را به کاربران بیشتری معرفی نماییم

راهکار اول:
اگر فروشنده ی چند محصول هستید بسیار مهم است که در صفحه اصلی وبسایت خود فقط یک محصول را معرفی کنید و بیشتر متن های سایت را به معرفی آن محصول اختصاص دهید. البته این به معنای متوقف کرد نفروش سایت نیست بلکه بهتر است به جای جلب رضایت همه ی بازدیدکنندگان سایت رضایت عده ی اندکی را بدست آورده وپیشنهاد فروش بقیه محصولات را در صفحات دیگر سایت قرار دهید

راهکار دوم:
می دانیم که پیشنهاد دریافت خبرنامه ابزار خوبی برای بدست آوردن آدرس ایمیل کاربران وفادارو امکان تماس و ارتباط با آنها است.اما ذکر این نکته ضروریست که تغییر مکان پیشنهاد دریافت خبرنامه، برای جذب تعداد بیشتری مشتری وفادارحایز اهمیت است پیشنهاد opt-in شما باید در برجسته ترین قسمت سایت یعنی قسمت بالا و سمت چپ صفحه اصلی سایت محلی در صفحه که بازدیدکننده همان ابتدا و پیش از اسکرول کردن به پایین صفحه مشاهده می کند قرار گیرد.

راهکار سوم: استفاده از تبلیغات شناور
بدون شک تاکنون با واژه ی پاپ آپ آشنا شدید. همان پنجره های کوچکی که پیشنهادی ویژه یا اطلاعات دیگری را نمایش می دهند و گاهی، زمانی که از وب سایتی بازدید می کنید، ناگهان پدیدار می شوند.در عین حال که پاپ آپ ابزار بسیار مفیدی در بازاریابی آنلاین هستند اما درصد زیادی از کاربران اینترنت از آن بیزارند،تا جایی که گوگل، AOL ، نت اسکایپ و...، نرم افزارهای مسدودکننده ای را برای مقابله با آن ایجاد کرده اند . مهم است که کاربران اینترنت خود نتخاب کنند که آیا تمایلی برای مشاهده ی پاپ آپ دارند یا نه.اما نرم افزارهای مذکور بهصورت خودکار پاپ آپ ها را مسدود می کنند، و کاربران را از مشاهده ی اطلاعات مفیدی که ممکن است برایشان مفید باشد محروم می نمایند . لازم به ذکر است که با پیشرفت فناوری این امکان بوجود آمد که تا بتوانید از تبلیغاتی استفاده کنید که همانند پاپ آپ عمل کرده اما پاپ آپ نیستند و به همین دلیل مسدود نمی شوند. این نوع فناوری تبلیغات شناور نام دارد،که بسیار کارآمد بوده واطلاعات مهمی مانند پیشنهاد عضویت در خبرنامه یا فروش ویژه در زمانی محدود را درست در مقابل دید بازدیدکنندگان سایت شما قرار می دهند .


راهکار چهارم:
برای محصول خود عنوان خوبی انتخاب کنید چون عنوان اولین بخش سایت است که بازدیدکننده آن را مشاهده می کند، بنابراین باید توجه جلب توجه کرده وکاربر را تحریک کند تا نامه ی فروش سایتتان را بخواند .درواقع عنوانی موفق است که بر مشکلی که کاربر شما با آن روبه رواست تاکید کند و مزیت اصلی محصول یا خدمات شما را که موجب برطرف شدن مشکل وی می شود، بیان نماید.


راهکار پنجم:
در صفحه ی اصلی سایت مشکلی را طرح کرده و نشان دهید چگونه می توانید آن را حل کنید بعد از مطرح کردن مشکل، می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حل آن مشکل معرفی کنید. با تاکید بر اینکه محصول یا خدمات شما دقیقا چگونه مشکل مخاطبان را حل خواهد کرداین کار ، افزایش فروشتان را تضمین خواهد کرد.


راهکار ششم:
شما باید کاری کنید که اعتبارتان در نظر کاربران افزایش یابد یکی از بهترین راه های ایجاد اعتبار، استفاده از رضایت نامه ی مشتریان در نامه ی فروش است که شامل پیامها یا تصاویری از مشتریانی است که محصول یا خدمات شما به آنها کمک کرده تا مشکل خود را برطرف کنند.و البته ذکر این نکته نیز بسیار حایز اهمیت است که هرگز فراموش نکید رضایتمندی مشتری که بیان می کند محصول شما چه فایده ای برای او داشته است، بسیار موثرتر از رضایت نامه ای است که در آن فقط گفته شده که محصول شما عالی است !

راهکار هفتم:
باید سعی کنید متنهایی را که برای ترغیب مخاطبان برای خرید در سایت قرار می دهید بر بازدید کنندگان سایت تمرکز داشته باشد نه بر شما این یک قانون طلایی است که هرگز نباید فراموش شود از واژه ی ))_ شما (( استفاده کنید » ما « و » من « مثلا در متنهای سایت خود بجای استفاده از کلمات من این نرم افزارمدیریت زمان را با درنظر گرفتن کارفرمایان « برای مثال بجای اینکه بگویید نرم افزار مدیریت زمان جدید شما، « : می توانید از این جمله استفاده کنید » پرمشغله طراحی کرده ام  » ساعات بیشتری را برایتان فراهم می آورد تا بتوانید اوقات زیادتری را با عزیزانتان سپری کنید

راهکار هشتم :
شما باید به گونه ای الزام و ضرورت را در نوشته های خود القا کنید که بازدید کنندگانتان را متقاعد و وادار کنید که هم اکنون از شما خرید کنند. مثلا تاکید کنید که تخفیف قیمتها را برای مدت زمانی محدود ارائه می دهید، به صورتی که بازدیدکنندگان برای برخورداری از آن تخفیف، باید پیش از تاریخ معینی خریدشان را انجام دهند.

یا در صورتیکه در بازه زمانی خاصی خرید نمایند مشمول دریافت جایزه یا پاداش خاص می شوند. در نظر داشته باشید تعداد محصولات این چنینی که مشمول تخفیف جوایزاست باید محدود و اندک باشد همچنین می باایست میزان محدودی برای پاداشها ارائه دهید .


راهکار نهم:
در نظر بگیرید که تعداد بسیار کمی از کاربران تمامی متن ترغیبی فروش شما را از ابتدا تا آخر می خوانند و اکثرا در حالی که به پایین صفحه اسکرول می کنند، فقط متن را به طور اجمالی نگاه می کنند و تنها کلمات و عبارات خاصی را مطالعه می کنند که بسیار مشخص بوده و توجه آنها را به خود جلب می کند .بنابراین لازم است در نوشتار خود از حروف پررنگ ، کج، هایلایت کردن،تغییر طول پاراگراف ها،اضافه کردن زیرعنوان هایی که خواننده را به خواندن پاراگراف های بعدی تشویق کند استفاده نمایید.


راهکار دهم:
نکته آخر از آنجا که در بسیاری مواقع ، دلیل اصلی عدم خرید مشتریان، نبود ضمانت برای خرید است .تضمین بازگرداندن بی قید وشرط وجه را در فروش خود قرار دهید و این اطمینانخاطر را برای کاربران فراهم نمایید که در صورت عدم رضایت بازگشت پول آن قطعی و تضمین شده است.این موضوع حتی برای کوچکترین پارامترهای خرید نیز صادق است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.