امروزه تبلیغات محیطی که به صورت وسیع و گسترده بر روی تابلوهای تبلیغاتی و بیلبورد ها سطح شهر اکران میشود؛ می تواند تاثیر به سزایی در شناسایی و معرفی هر چه بیشتر برند شما داشته باشد و این نوع تبلیغات در کنار تبلیغات مکمل می تواند بر ذهن مخاطب تاثیر ویژه ای داشته باشد.
شیوههای ارائه تبلیغات در بیلبورد
بیلبوردها باید تأثیری ماندگار و برقآسا در حافظه مشتری بگذارند بهطوری که بعد از اینکه بیننده از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند. تبلیغ بر روی بیلبورد باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشد. در حالی که اتوموبیل با سرعت زیاد از کنار یک بیلبورد عبور میکند، سرنشینان آن باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را دریافت کنند. بنابراین آنها معمولاً شامل چند لغت در اندازه بزرگ و خوانا بوده و یا دارای تصاویر کنایهدار و گیرا با رنگهای درخشان هستند.
در برخی از بیلبوردها اشیاء یا تصاویر خارج از حجم چارچوب اصلی بهصورت چند بعدی طراحی و نمایش داده میشوند. به عنوان مثال در اوایل قرن بیست و یکم در آمریکا تبلیغی برای یک فروشگاه زنجیرهای فستفود طراحی شد که در آن گاوی خارج از صفحه بیلبورد در حال نوشتن یک شعار علیه مصرف گوشت گاو با غلط املایی را نمایش میداد."frendz don't let frendz eat beef."
مزایای تبلیغات بیلبوردی
وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکتهای کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانههای چاپی میتواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمیگردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را مییابند.
