تعداد بازدید: 2055
زبان : فارسی
دسته بندی :

نکاتی که رعایت آنها در طراحی سایت فروشگاهی الزامیست

تاریخ درج خبر : 1396/6/21

 اگر شما نیز وب مستر یک سایت فروشگاهی هستید باید نکاتی را در حین طراحی وب سایت خود رعایت کنید، ازآنجا که مشتریانی با سلیقه های مختلف از سایت شما بازدید می کنند قطعا انتظاراتشان نیز ازیک وب سایت فروشگاهی باهم متفاوت است و بدنبال مولفه های متعددی میگردند تا تصمیم بگیرند که به چه کسی اعتماد کنند،بنابراین رعایت نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک میکند تا بازدیدکننده در نگاه اول را تبدیل به یک مشتری همیشگی برای فروشگاه خود کنید.

 

نکات  مهم در طراحی وب سایتهای فروشگاه:

 

1-تصاویر محصولات

نخستین چیزی که در نگاه اول مشتری را جذب می کد تصاویر با کیفت محصولات در زوایای مختلف است .

 

2- اطلاعات کامل در مورد کالا یا خدمات

مشتری باید اطلاعات کاملی در مورد  نام کالا ،قیمت ، وزن یا حجم ، رنگ ، میزان موجودی و ... داشته باشد تا بتواند براحتی در مورد خرید کالا یا خدمات انتخابی خود تصمیم گیری کند

 

3- قرار دادن کادر جستجو در سایت

سایتهای فروشگاهی باید قسمتی مربوط به جستجوی کالا و خدمات ارائه شده داشته باشند تا کاربرانی که قصد خرید دارند بتوانند محصول مورد نظر خود را از بین محصولات مشابه فیلتر کنند و بر اساس مورد فیلتر شده ( اعم از قیمت ، رنگ، جنس، مدل و ...) کالا یا محصول انتخابی خود را پیدا کنند.

 

4- تعبیه سبد خرید در سایت

لازم است در وب سایت فروشگاهی خود بخشی را با نام سبد خرید در نظر بگیرید تا زمانیکه مشتری مایل به خرید چند محصول است بتواند یک به یک آنها را به سبد خرید خود اضافه کند و در انتها اگر نیاز بود آنها را ویرایش کرده و هزینه محصولات موجود درسبد را پرداخت نماید.

 

5- کالا های مرتبط با این کالا ( محصولات مشابه )

قرار دادن محصولات مرتبط با محصول انتخابی کاربر او را ترغیب به خرید کالاهای همسان می کند و حس خوبی به کاربر می دهد

 

6- در قسمت ثبت سفارش حتما بخشی را با عنوان توضیحات قرار دهید

قرار دادن بخشی بعنوان ارائه توضیحات این امکان را برلای مشتری فراهم  می اورد تا اگر هنگام خرید سوالی برایش پیش امد در این قسمت مطرح کند

 

7- روش های ارسال محصول را در فروشگاه خود ذکر کنید

 

مشتریان مایلند که بدانند محصول خریداری شده آنها چگونه و ظرف چه مدت به دستشان میرسد

شیوه های ارسال کالا مانند :تیپاکس – پست ویژه – ارسال با پیک موتوری – ارسال با باربری و.... را برای مشتری مشخص کنید

 

8-پشتیبانی آنلاین مشتریان

لازم است برای پشتیبانی مشتریان حتما بخشی را به ارتباط با ما و تلفن های تماس و ایمیل یا ... اختصاص دهید تا مشتری بتواند بصورت آنلاین با شما ارتباط برقرار کند.اینکار از طرفی باعث جلب اعتماد مشتری میگردد و از طرف دیگر بعلت دسترسی آسان و سریع شما به اطلاعات تماس مشتری سبب فروش بیشتر میشود

 

9- امنیت

 

ضروریست که شما به کاربران خود این اطمینان را بدهید که تمامی اطلاعات انها اعم از تلفن ، ایمیل و آدرس و ... بصورت محرمانه نزد شما میماند و در اختیار فرد دیگری قرار نخواهد گرفت.

 


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
واتس آپ