تعداد بازدید: 1771
زبان : فارسی
دسته بندی :

راز داشتن یک آنلاین شاپ موفق چیست؟

تاریخ درج خبر : 1400/11/21

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه صحیح راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق بیشتر آشنا کنیم. در ابتدابه ارائه یک تعریف اجمالی پردازیم.

برای داشتن یک آنلاین شاپ موفق باید ابتدا تعریف و شناخت کاملی ازاصول و قواعد آنلاین شاپ و چگونگی راه اندازی صحیح آن  داشته باشیم. سپس به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در شیراز اقدام کنیم. 

در این مقاله سعی کردیم شما را با شیوه صحیح راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق (فروشگاه اینترنتی موفق) بیشتر آشنا کنیم. در ابتدابه ارائه یک تعریف اجمالی از معنی انلاین شاپ می پردازیم.

 

آنلاین شاپ چیست؟(طراحی فروشگاه اینترنتی-کسب درامد از اینستاگرام)

 در پاسخ به انلاین شاپ (online shop) چیست می توان گفت، کلمه‌ی آنلاین یعنی برخط بودن وکلمه لاتین شاپ ( shop ) نیز بمعنی فروشگاه است. بعبارتی آنلاین شاپ یعنی فروشگاه اینترنتی ، و منظور از راه اندازی یک آنلاین شاپ،  یعنی راه اندازی یک فروشگاه آنلاین اینترنتی در بستر وب و ارائه محصولات و خدمات به کاربران دنیای مجازی برای کسب موفقیت وفروش بیشتر.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

برای داشتن انلاین شاپ موفق لازم است نکات مهمی را بدانید تا بتوانید مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه خود کرده و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید. البته در پاسخ به این سوال می توان اداره کردن یک فروشگاه انلاین موفق را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد. در ادامه ما به ذکر مهمترین نکات فروشگاه آنلاین موفق در این رابطه بسنده می کنیم.

 

 

جهت مشاهده آنلاین شاپ های طراحی شده بصورت حرفه ای روی این لینک کلیک نماییدمشاهده نمونه کار آنلاین شاپ

نکات داشتن یک آنلاین شاپ موفق:

  •  طراحی وب جذاب
    یکی از رازهای مهم داشتن یک انلاین شاپ موفق، جذابیت ظاهری سایت است. شما حتی اگر بهترین محصول ممکن را در سایت خود داشته باشید و یا بهترین خدمات را به مشتریان عرضه کنید.
    ولی طراحی وب فروشگاه شما ضعیف باشد، حضور کسب و کار آنلاین شما محکوم به شکست خواهد بود. طبق بررسی‌های به عمل آمده 93% از خریداران ظاهر بصری را مهمترین عامل هنگام خرید می‌دانند.
    حقیقت اینست که، در طراحی سایت فروشگاهی، عناصر طراحی باید بازدیدکنندگان را مجذوب خود کند.
  • سئو سایت فروشگاهی
    پس از طراحی یک فروشگاه اینترنتی کاربردی و تعریف یک پیج اینستاگرام اکنون باید با استفاده از نکات اصولی سئو فروشگاه خود را به موتورهای جستجوگر گوگل معرفی کنید.
    در واقع فروشگاه آنلاینی موفق است که بتواند به صورت ارگانیک ترافیک دریافت کند و خرید انجام شود. کلید ایجاد ترافیک سایت، بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. با گنجاندن کلمات کلیدی سئو در عناوین و توضیحات محصول خود، سایت شما به احتمال زیاد در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.
    چند نکته کاربردی برای سئوی سایت:
    از ابزارهای سئو برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید که دارای حجم جستجوی ماهانه کیورد و سختی کلمات کلیدی جهت رتبه بندی سایت شما هستند.
    کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید اگر نتایج صفحات اصلی سایت های رقیب بود. در ابتدای کار، عبارت کلیدی خود را به عبارت کلیدی دم دراز تغییر دهید.
  • اینماد

 بسیار مهم است که برای اعتبار بخشیدن به فروشگاه خود و جذب اعتماد مشتریان ابتدا یک وب سایت حرفه ای معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد ) بعنوان پشتوانه و فنداسیون عالی برای فروشگاهتان داشته باشید.و پیج اینستای خود را به وب سایتتان متصل نمایید.

  •  داشتن یک وبلاگ مفید و سئو محور
    راه اندازی وبلاگ فرصتی برای ایجاد ترافیک بیشتر در فروشگاه است. پست‌هایی که حاوی کلمات کلیدی سئو هستند و حاوی اطلاعات مفید برای مصرف کنندگان باشند، احتمالاً در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارند. پست‌های وبلاگی که رتبه خوبی دارند، افراد را تشویق می‌کنند تا از سایت شما بازدید کنند.
    وبلاگ همچنین رسانه‌ای برای ارتباط با مخاطبان در سطح عمیق است. مشاهده اینکه مشتریان چگونه به محتوایی که تولید می‌کنید پاسخ می‌دهند، می‌تواند استراتژی‌های شما را برای برآوردن نیازها و خواسته‌های خریداران مشخص کند. البته این را به خاطر داشته باشید که پست‌های وبلاگ زمانی اعتماد خریدار را ایجاد می‌کنند که نوعی ارزش افزوده‌ایی را به خواننده ارائه ‌کند.
    همچنین با صرف زمان کافی و سعه صدر به معرفی برند و خدمات خود درقالب فیلم و ویدئو در شبکه های اجتماعی مانند: یوتیوپ، آپارات و... بپردازید.و البته درج لوگوو برند فروشگاهتان را در آنها فراموش نکنید. علاقه مندان و طرفداران کسب و کار خود را بیابید و اقدام به تولید محتوای مناسب برای معرفی  محصول خود  کنید، سپس برنامه ریزی دقیقی برای زمان انتشار محتوا داشته باشید.برای این کار دایما با فالورهای خود تعامل داشته باشید، مثلا پستهای مشابه حرفه خود در فروشگاه های آنلاین دیگر را لایک کنید و در زیر پست آنها کامنت بگذارید.و آنها را دنبال نمایید .بدین ترتیب طبق برنامه ریزی که اینستاگرام دارد شما را  به فالورهای رقبایتان نیز معرفی کرده و به آنها پیشنهاد دنبال کردن پبج شما را نیز می دهد.
  • استفده از هشتگ ها از نان شب واجب تر است!

فراموش نکنید که برای بیشتر دیده شدن در دنیای شلوغ اینستاگرام باید از هشتگ های مرتبط با حرفه و خدمات استفاده نمایید.چون بدین طریق کاربران راحت تر شما را پیدا می کنند واز  برند فروشگاه شما سریع تر آگاه می شوند.

نکته مهم : هر هشتگی بری کاربران تاثیر گذار نیست .بنابراین لازم است ابتدا هشتگ ها با مضمون های مختلف و مرتبط را امتحان کنید و مدتی آنهارا بررسی نمایید تا بهترین هشتگ اختصاصی و پر بازدید را انتخاب کنید.همچنین می توانید برای حرفه ی خود با خلاقیت هشتگ جدیدی طراحی نمایید.

از آنجا که اینستاگرام سرزمین تصاویر و عکسهای جذاب و متنوع است ، پس لازم است که خلاقیت بخرج داده و یا به کمک یک طراح گرافیست ، برای معرفی محصولات و خدمات خود از تصاویر و فیلم های جذاب و با کیفیت استفاده کنید. برای پیج آنلاین شاپ خود یک چارچوب و تم رنگ  مشخص مرتبط با حرفه و برند خود طراحی کنید .کاربران به سرعت جذب زیبایی ها می شوند!

  •  تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی
    تبلیغات در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی یک راه قدرتمند برای ارتباط با بسیاری از مشتریان بالقوه به روش‌های خلاقانه و سرگرم کننده است. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک پست ساده در اینستاگرام باشد یا تبلیغات بلاگری و ....
    شما نیز می توانید برای جذب فالورهای بیشتر با افرادی که قبلا توانسته اند با کسب اعتماد مخاطبان فالورهای زیادی را جذب کنند(اینفلوئنسرها) در زمینه افزایش ترافیک پیج فروشگاه آنلاین خود همکاری نمایید.
  •   تخفیف گذاشتن روی اجناس است

تلاش کنید بنا به مناسبتهای مختلف روی برخی از محصولات خود تخفیف بگذارید تا بدین وسیله مشتریان بیشتری را  تشویق به خرید کنید. این کار علاوه بر افزایش فروش فروشگاه تان  باعث معرفی و تعامل برند فروشگاه آنلاین شما به کاربران بیشتری می گردد.

  • جلب اعتماد خریدار با نوشتن توضیحات و بررسی محصول
    بررسی‌ها و رتبه‌بندی محصولات اعتماد کاربران را نسبت به شما به شدت افزایش می‌دهد. از آنجایی که خریداران آنلاین نمی‌توانند به صورت حضوری با فروشندگان ملاقات کنند، برای ارزیابی خرید خود به بازخورد سایر خریداران متکی هستند. همچنین رتبه‌بندی در صفحات محصول با نشان دادن سریع نظرات سایر مشتریان در مورد محصول، در وقت مصرف‌کنندگان صرفه‌جویی می‌کند.
  • صفحه "درباره ما" عالی
    اگر بازدیدکننده‌ای به صفحه «درباره ما» شما می‌رود، به این معنی است که از قبل به شما علاقه‌مند است و به شما فرصتی می‌دهد تا به او ثابت کنید که محصول شما بهترین است. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که هر آنچه هستید، هر کاری را که انجام می‌دهید و مهمتر از همه، آنچه را که به مشتریان ارائه می‌دهید را به وضوح بیان کنید.
    و مطمئن شوید که این فرصت را از دست نداده باشید، زیرا ممکن است منجر به جذب مشتری بیشتری شود.
    در این صفحه، اطلاعات تماس شما باید واضح باشد و به راحتی در صفحه درباره شما و همچنین در سراسر وب سایت شما پیدا شود.
    صفحه "درباره ما" با اطلاعات بیش از حد می‌تواند برای بازدیدکنندگان سایت طاقت فرسا باشد. طراحی مینیمالیستی را انتخاب می‌کنند تا اطلاعات واضح و قابل درک باشد.
    همچنین سعی کنید در مورد تخصص تان داد سخن سر دهید و نمونه کارها و رزومه ی کاری خود را در معرض دید کاربران قرار دهید.
  •   وفادار ساختن مشتریان 

با استفاده از تکنیک هایی مثل قرعه کشی ، بن تخفیف ، جایزه و ...از  مشتریانی که بیش از یک بار از شما خرید کرده و به شما وفادار مانده اند و یا افرادی که با وجود عدم خرید دائما پست های شما را لایک کرده و شما را به دوستانشان معرفی می کنند .آنها را تبدیل به مشتریان وفادار کنید .چراکه بقای یک سازمان به مشتریان وفادارش وابسته است.

بعلاوه با این کار مخاطبان شما تشویق می شوند تا شما را به آشنایان و دوستان خود معرفی کرده و پست های شما را با آنها به اشتراک بگذارند.که این کار باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد

  •  از اهمیت دکمه CTA غافل نشوید

شما می توانید با استفاده از بعضی پست های جذاب علمی ،طنز و.. که برای کاربران مفید و جالب باشد بطور غیر مستقیم تبلیغ برند خود را کنید. به این صورت که اگر این پست مورد توجه یک کاربر قرار بگیرد آن را با دوستان خود به اشتراک می گذارد و به این ترتیب بطور نامحسوس برند شما را تبلیغ می کند.

  •  از موفقیت آنلاین شاپ های دیگر درس بگیرید 

برای مثال یکی از رمزهای موفقیت دیجی کالا صداقت و توضیحات کاملی است که برای محصولات ارائه می دهد.این کار باعث جذب اعتماد مشتریان می شود.

و البته باید یک قسمت نظرات مشتریان نیز داشته باشید و صادقانه تمام نظرات خریدار آن را راجع به یک محصول چه مثبت و چه منفی منتشر کنید.

  • ثابت کنید از رقبا بهترید:

برای جلب اعتماد کاربران لازم است به آنها ثابت کنید که از رقبای خود برترید..چون قطعا آنها مشابه کالای شما را در پیج های دیگر بسیار دیده اند پس باید دلیل قانع کننده ای برای خرید از شما داشته باشند.

پس برای اثبات این موضوع به اآنان حتما به مزایایی از جمله : کیفیت بهترمحصولتان ، امکانات بیشتری که با خرید این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه بدست می آورند ، ضمانت کردن محصول و عودت آن درصورت معیوب بودن ، قیمت مناسب تر و... اشاره کنید.

  •  ارائه پشتیبانی آنلاین عالی
    مصرف کنندگان شما باید بدانند که در صورت نیاز پس از خرید از پشتیبانی برخوردار خواهند شد. تضمین عیب یابی پس از خرید و مشاوره قبل از خرید می‌تواند خریداران بالقوه را به مشتریان وفادار و بازگشتی تبدیل کند.
    جامع ترین و مفیدترین نوع پشتیبانی، چت زنده در سایت است. این ابزار می تواند نرخ تبدیل سایت شما را تا 10 درصد یا حتی بیشتر افزایش دهد.
    چند نکته کاربردی برای ارائه پشتیبانی آنلاین عالی:
    • در تمام مراحل فرآیند خرید، برای تشویق خریداران جدید به انجام اولین خرید و مشتریان بازگشتی برای ادامه خرید، پشتیبانی ارائه دهید.
    • ویژگی‌های پشتیبانی مشتری خود را، چه خط تلفن یا جعبه چت، از همان صفحه اصلی قابل مشاهده کنید تا خریداران از آن خدمات آگاه شوند.
  • مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی شما موبایل فرندلی است
    در چند سال اخیر خرید از طریق موبایل 40 درصد از خریدهای آنلاین را به خود اختصاص داده است. این رقم با سرعت بالایی در حال افزایش است.
    با رشد روزافزون استفاده از تلفن‌ها برای خرید آنلاین، صاحبان فروشگاه های اینترنتی باید اطمینان حاصل کنند که طراحی سایت آنها سازگار با موبایل است تا مطمئن شوند خریداران می‌توانند با هر مدل گوشی همراهی خرید کنند
  •  به مشتریان خود ارسال رایگان ارائه دهید.
    امروزه هزینه ارسال محصول می‌تواند خریداران را از تکمیل خرید خود در هنگام تسویه حساب منصرف کند. فروشندگانی که توانایی پرداخت هزینه ارسال رایگان را دارند، باید این خدمات را ارائه دهند.
    بنابراین برای کاهش هزینه کلی کالای خود برای خریداران و ایجاد انگیزه برای خرید، ارسال رایگان ارائه دهید.
    در سراسر فروشگاه آنلاین خود به این نکته توجه کنید که حمل و نقل رایگان ارائه می دهید تا خریداران انگیزه خرید را ادامه دهند
  • از عکس‌های با وضوح بالا استفاده کنید.
    انسان‌ها موجودات بصری هستند. ما تصاویر را در 1/. ثانیه پردازش می‌کنیم و اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از کلمات درک می کنیم. با این گرایش طبیعی به جلوه های بصری، می توان گفت، تصاویر محصول تاثیری قوی و فوری بر روی خریداران می گذارد. استفاده از عکس‌های واضح و با وضوح بالا که جزئیات محصولات را برجسته می‌کند، برای جذب سریع خریداران بدون از دست دادن توجه آنها بسیار مهم است.
    پیشنهاد می کنیم، چندین زوایای محصول خود را با عکس نشان دهید تا خریداران بتوانند کالا را کاملا تصور کنند و از تمام جزئیات آن آگاه باشند. خریداران قادر به مشاهده حضوری محصول نیستند، اگر درک بصری کاملی از کالا داشته باشند، با خرید آنلاین خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.
    همچنین می توانید، ابزار عکس 360 درجه را در صفحات محصول فعال کنید تا خریداران بتوانند نمای کامل یک محصول را ببینند.
    یک ویژگی بزرگ‌نمایی را روی عکس‌های محصول فعال کنید تا خریداران بتوانند موارد شما را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.
  •  ضمانت بازگشت پول ارائه دهید
    از آنجایی که در خرید انلاین مشتری نمی تواند کالا را شخصا ببیند با احتمال عدم مطابقت محصول با استانداردهای آنها، اکثر خریداران کالای مورد نیاز را آنلاین خریداری نمی کنند.
    فروشندگان می توانند با ارائه سیاست های ضمانت بازگشت وجه، اعتماد خریدار را جلب کرده و با اجازه دادن به مشتریان برای بازگرداندن کالا در صورت تغییر نظر یا عدم تطابق آن با توضیحات محصول، به سایر مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که شما به خریداران خود اعتماد دارید و می‌خواهید ارزشی برای آنها فراهم کنید.
    ضمانت بازگشت وجه بسیار مهم است. زیرا، افراد ذاتاً ریسک پذیر نیستند، بنابراین این سیاست پرداخت انعطاف پذیر برای آنها جذاب خواهد بود. در نتیجه، در صورت داشتن ضمانت بازگشت وجه، مشتریان بیشتری نسبت به آنچه که داشتید به دست خواهید آورد.
    چند نکته قابل اجرا برای سیاست های بازگشت و ضمانت بازگشت وجه :
    یک صفحه خط مشی در سایت خود ایجاد کنید تا شرایط و ضوابط دقیق بازپرداخت قابل قبول و ادعاهای ضمانت بازگشت وجه را توضیح دهید. مشتریان شما هنگام تلاش برای درک سفارشات خود از شفافیت صفحه قدردانی خواهند کرد.
    پیشنهاد ارسال رایگان در هنگام برگشت را در نظر بگیرید. ارائه خدمات بازدهی رایگان به مشتریان یک هزینه اضافی برای بازرگانان است، اما ارائه این خط‌مشی با ارائه خدمات عالی به مشتریان، وفاداری به برند را تشویق می‌کند.

 

 

 

شماره  تماس جهت مشاوره رایگان : 7136273863 -    09368630989


  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
واتس آپ