
بسیاری از وبمسترها، تلاش زیادی را برای افزایش درآمد خود از این سیستم انجام می دهند. آنها معمولا اینکار را با استفاده از سه روش زیر انجام می دهند:
آنها بازدید کننده زیادی را با استفاده از روشهای گوناگون، به سمت سایت روانه می کنند. یکی از آن روشها استفاده از تبلیغات آنلاین است.
آنها مطالبی با ارزش را در سایت خود قرار می دهند که باعث می شود بازدید کنندگان روی تبلیغ کلیک کنند.
آنها از متونی در سایت خود استفاده می کنند که باعث می شود بازدید کنندگان بر روی تبلیغات کلیک کنند. توجه داشته باشید که گوگل به صراحت، صاحبان سایت ها را از استفاده از عباراتی نظیر "روی تبلیغات ادسنس من کلیک کنید" منع می کند. عبارات مورد قبول شامل "لینک های حامی" و "تبلیغات" می باشند.
منبع درآمدی تمام ادسنس ها، برنامه ادوردز (Adwords) است که دارای مدل قیمتی پیچیده ای بر مبنای فاکتورهای گوناگون است. ادسنس به تبلیغ کنندگان درخواست میدهد که پیشنهاد قیمتی خود را بصورت سربسته و مهر شده (بطوریکه قابل مشاهده توسط دیگر رقبا نیست) ارسال کنند. ضمن آنکه به ازای هر کلیک، تبلیغ دهندگان تنها هزینه دومین قیمت پیشنهادی را که از لحاظ قیمت بالاتر بوده را پرداخت می کنند. گوگل در حال حاضر 68% از درآمد ادسنس را با تبلیغ دهندگان و 51% از درآمد ادسنس را با شرکای جستجوگر خود شریک است.
تعریف و مروری بر روش گوگل ادسنس