بازار ۲ میلیارد دلاری در انتظار خدمات امنیتیِ تحت فناوری‏ پردازش ابری

مدیر سایت

بازار ۲ میلیارد دلاری در انتظار خدمات امنیتیِ تحت فناوری‏ پردازش ابری

شرکت گارتنر پیش‌‏بینی کرده است بازار خدمات امنیتیِ تحت فناوری‏‌های پردازش ابری امسال به رقم ۱. ۲ میلیارد دلار برسد.
به گزارش وب‏‌سایت گارتنر، بازار خدمات امنیتی تحت فناوری‏‌های پردازش ابری در سال جاری میلادی به ۱. ۲ میلیارد خواهد رسید. گارتنر همچنین پیش‌‏بینی کرده است بازار این خدمات تا سال ۲۰۱۵ به ۱. ۳ میلیارد دلار برسد. بنا بر اعلام تحلیل‏گران گارتنر، خدمات امنیت ایمیل، امنیت وب و خدمات مدیریت هویت و دسترسی (IAM) از جمله بخش‏‌های پرتقاضای این بازار در سال‏‌های آینده خواهد بود. همچنین پیش‌‏بینی می‌‏شود در سال‏‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بخش‏ راهکارهای توکِن‌‏سازی و رمزگذاری و خدمات مدیریت رویداد‌ها و اطلاعات امنیتی (SIEM) پررشد‌ترین بخش‌‏های این بازار خواهد بود.
گارتنر اعلام کرده است رشد کلی بازار نرم‌‏افزارهایی که در قالب خدمات ارائه می‌‏شوند (SaaS) باعث شده است بازار راهکار‌ها و کنترل‏گرهای امنیتیِ تحت فناوری‏‌های پردازش ابری نیز پر رونق شود. تحلیل‏گران این شرکت انتظار دارند خدمات امنیتی تحت فناوری‌‏های پردازش ابری در نتیجه گسترش روندهایی مثل استفاده از ابزارهای شخصی در محل کار (Byod) نیز در سال‏‌های آینده افزایش یابد.
یکی از تحلیل‏گران ارشد گارتنر درباره مزایای استفاده از خدمات امنیتی تحت فناوری پردازش ابری گفته است: مزایای ناشی از استفاده از این خدمات واضح و مشخص است. این فناوری‏‌ها علاوه بر مزایای گسترده‌‏ای که در زمینه مدیریت هویت و دسترسی و رمزگذاری دارند، به یکی از مولفه‏‌های اصلی استفاده از فناوری پردازش ابری تبدیل شده‌‏اند.
علاقه کسب و کارهای کوچک به گسترش توانمندی‏‌های خود در زمینه مدیریت هویت و دسترسی نیز از جمله عوامل رشد استفاده از خدمات امنیتی تحت پردازش ابری اعلام شده است. به گفته تحلیل‏گران گارتنر، هم‌‏اکنون تعداد زیادی از سازمان‏‌ها به دنبال جایگزینی ابزارهای قدیمی‏‌تر خود با فناوری‏‌های پردازش ابری هستند. کسب و کارهای بزرگ‌تر نیز می‌‏کوشند از این خدمات به عنوان مکمل سیستم‏‌های قدیمی خود استفاده کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.