نیمی از نرم‏‌افزارها و اپلیکیشن‌‏ها در بازار راه به جایی نمی‌برند

مدیر سایت

نتایج پژوهشی که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده، نشان می‏‌دهد وقتی دنیای آی‌تی خود را با پلت‏فرم‏‌ها و ابزارهای جدید وفق می‏‌دهد، کار توسعه نرم‌افزاری با مشکلات زیادی مواجه می‏‌شود.

 نتایج پژوهشی که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده، نشان می‏‌دهد وقتی دنیای آی‌تی خود را با پلت‏فرم‏‌ها و ابزارهای جدید وفق می‏‌دهد، کار توسعه نرم‌افزاری با مشکلات زیادی مواجه می‏‌شود.

به گزارش وب‏‌سایت zdnet، مطالعه‌ای که به سفارش شرکت مایکروسافت انجام شده است نشان می‏‌دهد 51 درصد از اپلیکیشن‏‌ها و نیز 51 درصد از نرم‏‌افزارها در زمینه برگشت سرمایه عملکرد چندان موفقیت‏‌آمیزی ندارند و توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزاری نیز شماری از موانع حرفه‏‌ای را عامل شکست آنها در بازار می‏‌دانند.

در این مطالعه با 220 متخصص توسعه نرم‏‌افزاری، 80 هابیست (کسی که به صورت تفننی و تفریحی به کار توسعه نرم‏‌افزاری مشغول است) و 100 متخصص بازاریابی نرم‏‌افزار مصاحبه شده است. این متخصصان برخی از موانع پیش‌روی خود را از جمله مهمترین دلایل عدم موفقیت نرم‌‏افزارها و اپلیکیشن‏‌های تولیدی دانسته‌‏اند. یکی از این موانع ملزومات مربوط به طرح و شمای کلی نرم‌افزارها است که ممکن است از طریق توسعه نرم‌‏افزاری دچار تغییر شود.

نیاز مداوم به تست نرم‌افزارها و اضافه کردن آپدیت‏‌ها بویژه زمانی که نسخه به‌‏روزشده‌‏ای از یک نرم‏‌افزار وارد بازار می‏‌شود نیز از جمله دیگر این موانع اعلام شده است. یکی دیگر از مهمترین مشکلاتی که در این مطالعه برجسته شده است، نیاز به برنامه‏‌نویسی به چندین زبان مختلف است. موضوعات مربوط به امنیت نرم‏‌افزار یا حریم خصوصی کاربران نیز از جمله این موانع ذکر شده است.

مشکلات ناشی از پورت کردن اپلیکیشن‌ها بر روی چندین پلت‏فرم نیز از جمله سایر موانعی ذکر شده است که به گفته توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزاری باعث شکست محصول تولیدشده در بازار می‏‌شود.

نتایج این مطالعه نشان می‏‌دهد توسعه‏‌دهندگان نرم‏‌افزای علیرغم وجود این موانع همچنان خوش‏بین هستند. حدود 95 درصد از آن‌ها گفته‏‌اند به آینده این صنعت خوش‏بین هستند و 78 درصد نیز گفته‏‌اند باور دارند که تقاضا برای مهارت‏‌های آی‌تی در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.