نکات مهم در طراحی سایت

مدیر سایت

چطور ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟ این سؤالی است که بسیاری از کسب و کارها از متخصصان طراحی سایت می پرسند. در اصل، افزایش ترافیک سایت بسیار مهم می باشد، اما نکته مهم تر آن است که وب سایتی طراحی کنید که بازدیدکنندگان را در صفحات سایت شما بیشتر نگه دارد.
نکات مهم در طراحی سایت
چطور ترافیک سایت خود را افزایش دهیم؟ این سؤالی است که بسیاری از کسب و کارها از متخصصان طراحی سایت می پرسند. در اصل، افزایش ترافیک سایت بسیار مهم می باشد، اما نکته مهم تر آن است که وب سایتی طراحی کنید که بازدیدکنندگان را در صفحات سایت شما بیشتر نگه دارد.
در این مقاله قصد داریم که نکات مهمی در طراحی سایت را به شما آموزش دهیم که باعث می شود سایت شما جذاب تر به نظر برسد. پس نه تنها بسیاری از افراد را جذب خواهد کرد، بلکه آن ها را تشویق می کند که زمان بیشتری را در صفحات وب سایت شما سپری کنند.
نکات کلیدی در طراحی سایت برای افزایش ترافیک سایت
1) انتخاب صحیح رنگ ها
هنگام انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنید. اگر می خواهید لوگوی شرکت خود را در سایت قرار دهید، رنگ هایی را انتخاب کنید که با آن ها همخوانی داشته باشد. از انتخاب رنگ های جیغ و یا بیش از حد کمرنگ پرهیز کنید. در طراحی سایت خود، چند رنگی که مکمل یکدیگر هستند را انتخاب کرده و از آن ها استفاده نمایید و هرگز رنگ صفحات مختلف را تغییر ندهید.
رایج ترین طرح های رنگی عبارتند از:
زرد، قرمز و سفید
آبی و سفید
قرمز، خاکستری و سفید
آبی، نارنجی و سفید
زرد، خاکستری و سفید
همیشه سعی کنید در طراحی سایت خود، رنگ هایی را انتخاب کنید که مطلوب بازدیدکنندگان باشد و آن ها را جذب کند.
2) پشت زمینه صفحه
ترکیب رنگ های داخل وب سایت خود را طوری انتخاب کنید که بازدیدکنندگان بتوانند متن های داخل سایت را به راحتی بخوانند. از خوانا بودن لینک های داخل صفحه نیز مطمئن باشید، چه قبل از بازدید آن ها و چه بعد از آن. غالباً در طراحی سایت ها، رنگ پیش فرض و از قبل تعیین شده لینک ها، آبی (قبل از بازدید)، و بنفش (بعد از بازدید) می باشد؛ سعی کنید که این رنگ ها را تغییر ندهید.
اگر رنگ پشت زمینه تیره است، رنگ متون را روشن، و اگر رنگ پشت زمینه روشن است متون را تیره رنگ انتخاب کنید تا به راحتی خوانده شود.
3) لود شدن صفحه
اگر وب سایت شما زمانی بیش از یک دقیقه طول بکشد تا لود شود و محتوای ارزشمندی، پشت این زمان با ارزش پنهان نباشد، حتماً بازدیدکنندگان از سایت شما خارج شده و دیگر به آن باز نخواهند گشت. از گرافیک های بسیار سنگین، مثل استفاده بیش از حد از فلش در طراحی سایت خود بپرهیزید، زیرا عناصری از این قبیل باعث افزایش زمان لود شدن صفحه می شود.
یک وب سایت خوب، باید برای لود شدن صفحات خود، کمترین زمان ممکن را اختیار کند.
4) سایز مناسب صفحه
صفحات یک وب سایت با پیکسل اندازه گیری می شوند. در واقع پیکسل، واحد اندازه گیری صفحه می باشد. انتخاب اندازه صفحات کاملاً به شما بستگی دارد، اما چند مؤلفه مهم در انتخاب آن اهمیت دارد. اول این که سایت خود را در ابعادی طراحی کنید که بهتر و مناسب تر به تصویر کشیده شده و محتوای شما را برای بازدیدکنندگان به خوبی به نمایش درآورد. دوم اینکه ابعادی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید که در هر دستگاهی با هر ابعادی از صفحه نمایش، مناسب به نمایش در آید. مثل گوشی های هوشمند و تبلت ها که امروزه بسیار رایج شده اند.
5) لوگو
برای این که وب سایت شما راحت تر شناسایی شود، لوگوی ساده ای را طراحی کنید. یک نوار مسیریابی در هد بالایی سایت قرار داده و یک صفحه "درباره ما" نیز طراحی کنید که منحصر به فرد بودن وب سایت شما را توصیف کند. این نکته در طراحی سایت بر روی بازدیدکنندگان شما تأثیر گذاشته و باعث می شود تا آنها وب سایت شما را به یاد داشته باشند.
6) گرافیک
شما باید در طراحی مناسب صفحات خود بسیار دقت کنید و طرحی را انتخاب کنید که بازدیدکنندگان را از کسب و کار شما آگاه کند و درباره زمینه کاریتان به آن ها توضیح دهد. طراحی سایت مناسب که با بازدیدکنندگان به خوبی ارتباط برقرار می کند، می تواند سبب افزایش ترافیک سایت شما گردد.
با رعایت نکات بالا در طراحی سایت می توانید مشکلات بهینه سازی سایت و ترافیک وب سایت خود را برطرف کنید و شاهد نتایج مثبت آن باشید. این موارد نکاتی هستند که در چند سال گذشته مشاهده شده که بسیاری از کاربران اینترنت و بازدیدکنندگان وب سایت در طراحی سایت، به آن ها اهمیت می دهند. پس باید سایت خود را برای بازدیدکنندگان و بازار هدفتان طراحی کنید تا رضایت آن ها را جلب کرده و کسب و کار خود را معتبر سازید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.