چه کسی نام مرا جستجو کرد؟

مدیر سایت

حتماً تا به حال پیش آمده است که نام همکاران یا دوستانتان یا خودتان را در گوگل جستجو کنید. یک سؤال: دوست دارید بدانید چه کسی نام شما را در گوگل جستجو کرده است؟
حتماً تا به حال پیش آمده است که نام همکاران یا دوستانتان یا خودتان را در گوگل جستجو کنید. یک سؤال: دوست دارید بدانید چه کسی نام شما را در گوگل جستجو کرده است؟ شرط می‌بندم که واقعاً مشتاق دانستن چنین چیزی باشید. اما متأسفانه گوگل این اطلاعات را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. البته ترفندهایی برای فهمیدن اینکه نامتان چه میزان در ماه مورد جستجو قرار گرفته است وجود دارد اما چنین اطلاعاتی چندان جذاب نیست.
 
واقعیت آن است که هیچ راه قانونی‌ای برای اینکه دقیقاً بفهمید چه کسی دنبال نام شما در گوگل گشته است وجود ندارد اما می‌توانید بفهمید که از چه IP و از کجای دنیا و در چه زمانی نام شما مورد جستجو قرار گرفته است یا اینکه چه کلیدواژه‌هایی همراه با نام شما جستجو شده‌اند. برای بدست آوردن این اطلاعات باید تله بگذارید :) در این پست می‌خواهم سایت‌هایی را به شما معرفی کنم که شما را در گذاشتن این تله و شکار کسانی که دنبال نام شما در گوگل می‌گردند کمک می‌کند.
 
نحوه‌ی کار همه‌ی این سایت‌ها به این صورت است که پس از ثبت‌نام و پر کردن اطلاعات پروفایلتان در این سایت‌ها، کاری می‌کنند که اگر کسی نام شما را جستجو کرد، پروفایل شما در این سایت‌ها به عنوان یکی از اولین نتایج جستجو در گوگل ظاهر شود و شخص جستجوکننده به احتمال زیاد وارد آن سایت شود (چون معمولاً احتمال اینکه شخصی وارد اولین نتایج جستجوی گوگل شود بسیار زیاد است). تمام شد. به محض اینکه شخص مورد نظر روی لینک این سایت کلیک کند، همه اطلاعات او در سایت ذخیره شده و از طریق ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد. در واقع شما با پهن کردن این دام، شرایط را برای یافته‌شدن خود توسط دیگران مهیا می‌کنید.
 
دو تا از این سایت‌ها عبارتند از:
1- Ziggs: عملکرد آن در بالا توضیح داده شد.
2- Academia: این سایت عملکردی مشابه با Ziggs دارد، با این تفاوت که حوزه پوشش اصلی آن را دانشگاهیان و محققین تشکیل می‌دهند.
موضوع: امنیت در دنیای مجازی برچسب‌ها: اشخاص, بازدیدکننده, جستجو, حریم خصوصی, حقه, دانشگاهی, سرویس, سرگرمی, شناسایی, گوگل. علامت‌گذاري: پيوند جاودان. ارسال ديدگاه يا بازتاب: پيوند بازتاب.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.