۷ تلفن جذابی که در ورود به بازار جهانی با مشکل، تاخیر یا محدودیت روبرو شدند

مدیر سایت

در سال های اخیر بسیاری از شرکت های بزرگ دست به طراحی و تولید تلفن های بی نظیری زدند که هرگز به بازار پرتلاطم تلفن های هوشمند راه پیدا نکردند. برخی از این محصولات تنها به دست مردم کشورهای خاصی رسیدند، برخی هم که اساساً مجالی برای عرض اندام پیدا نکرده و در نطفه خفه شدند.

شاید متهمان ردیف اول سرنوشت محتوم این تلفن های بخت برگشته را بتوان مدیران شرکت ها و تصمیمات غلط آنها دانست. اما محصولاتی هم هستند که به دلیل نبود سرمایه کافی یا اعمال سیاستی خاص از سوی مدیران هنوز رنگ بازار جهانی را ندیده اند.

در ادامه مطلب با ما باشید تا 7 مورد از این تلفن های استثنایی را با هم مرور کنیم.

نوکیا N9

شاید نوکیا N9 برای بسیاری از ما ایرانی ها شناخته شده باشد. اما باید بدانید که این تلفن بی نظیر با سیستم عامل تکامل یافته و منحصر به فرد و همچنین طراحی زیبای اش هرگز به طور رسمی پای اش به بازار بزرگ آمریکا باز نشد و بسیاری از آمریکایی ها به کل از وجود چنین تلفنی هم خبر نداشتند.

اوبونتو اج (Ubuntu Edge)

اوبونتو اِج سودای بزرگی در سر داشت و می خواست با سرعت تمام وارد گود شده و گوی رقابت را از رقبا بدزدد. اما همان ابتدا در جمع آوری سرمایه مورد نیازش در وبسایت ایندیگوگو شکست خورد و بسیاری را در داشتن یک تلفن هوشمند رده بالا با سیستم عامل اوبونتو ناکام گذاشت.

پراجکت اِس (Project S)


پراجکت اِس هم بازنده دیگری است در جذب سرمایه. البته انتظار این یکی را به این زودی ها نکشید. این تلفن اندرویدی برعکس اوبونتو اج توجهات زیادی را به سمت خود جلب نکرد. گویا مردم ترجیح می دادند به سراغ محصولات اندرویدی شناخته شده تر بروند.

تلفن هوشمندی با نمایشگر E InK


ای اینک (E Ink) سازنده نمایشگرهای کم مصرف کیندل برای آمازون، روی یک تلفن مفهومی کار می کرد که می توانست تا هفته ها شارژ را در خود نگه دارد. اما متاسفانه این تلفن هم اقبالش بلند نبود و با بی مهری سازنده اش مواجه شده و از مرحله پروتوتایپ بودن بیرون نیامد.

یوتافون (YotaPhone) 


یوتافون تلفنی است که پشت و روی اش دو نمایشگر جداگانه دارد. یکی ال سی دی برای تلفن هوشمند و یکی هم از خانواده ای اینک (E Ink) برای کتابخوان الکترونیکی. اما به دلایل نامعلومی بازار این تلفن جالب تنها به روسیه محدود شد. البته ظاهراً خبرهایی از عرضه جهانی این موجود دو شخصیتی به گوش می رسد.

تلفن سامسونگ با سیستم عامل تایزن


سامسونگ همیشه نگاهی راهبردی به سیستم عامل سفارشی شده خود، یعنی تایزن (Tizen)، دارد. این شرکت هر از گاهی تلفن های مجهز به تایزن خود را به رخ دیگران می کشد. اما ظاهراً هنوز شک دارد که این رده از تلفن های اش به پای گلکسی ها برسد. شاید این امر یک دلیل ساده داشته باشد: فقر اپلیکیشن بر روی تایزن. شواهد حاکی از ورود قریب الوقوع این تلفن ها به بازار است.

لنوو K900


لنوو K900 تلفن زیبایی است که دل بسیاری را برده. اما از قرار معلوم این غول 5.5 اینچی با نمایشگر 1080p، سی پی یو دو هسته ای اینتل، 2 گیگابایت رم، قصد خروج از چین و ورود همه جانبه به بازارهای جهانی را ندارد. پس در عمل برای ما، انگار عرضه نشده.

دیدگاه های کاربران

آنتی ویروس اندروید

شنبه 9 دی 1396 | 11:1
عالی بود

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.