معرفی ۱۰ شغل برتر صنعت آی تی در آمریکا

مدیر سایت

یک شرکت کاریابی در آمریکا به معرفی برترین مشاغل آی تی در این کشور پرداخته است

یک شرکت کاریابی در آمریکا به معرفی برترین مشاغل آی تی در این کشور پرداخته است که در میان آنها عناوینی همچون توسعه نرم‏‌افزاری، تحلیل داده، مدیریت پروژه، مشاغل مرتبط با نرم‏‌افزارهای برنامه‏‌ریزی منابع سازمانی (ERP) و غیره به چشم می‏‌خورد.


به گزارش وب‏‌سایت infoworld، شرکت کاریابی مودیس (Modis) اخیراً به معرفی ۱۰ مورد از برترین مشاغل آی تی در آمریکا پرداخته است که در مقایسه با دیگر مشاغل بازار گرم‏‌تری دارند. این مشاغل عمدتاً شامل مهارت‏‌ها و تخصص‏‌هایی است که مورد احتیاج کسب و کارهای مشتری این شرکت است. فهرست ۱۰ تایی مودیس از این مشاغل عبارت است از:

توسعه‏‌دهنده نرم‌‏افزاری (از جمله توسعه‏‌دهنده نرم‌‏افزارهای همراه)

تحلیلگر داده‏‌ها/داده‌‏های کسب و کار

متخصص میز پشتیبان (help disk)

مدیر پروژه

مدیر ارزیابی کیفیت

متصدی سیستم‏‌ها

تحلیلگر شبکه/ارتباطات راه دور

توسعه‏‌دهنده/متصدی پایگاه‏‌های داده

برنامه‏‌نویس و متخصص ذخیرش داده

متخصص نرم‌‏افزارهای برنامه‌‏ریزی منابع سازمانی (تحلیلگر، برنامه‏‌نویس و متصدی سیستم).


این فهرست نشان می‌‏دهد که مهارت‏‌های مرتبط با توسعه نرم‌‏افزاری بیش از سایر تخصص‏‌ها مورد نیاز بازار کار است. معاون ارشد شرکت مودیس در این زمینه گفته است: ما در هر ساعت چندین تقاضا برای استخدام متخصصان توسعه نرم‌‏افزاری که در زمینه دات نت (net.) و یا جاوا تخصص دارند، دریافت می‏‌کنیم. در این میان به‏‌ویژه تقاضا برای توسعه‏‌دهندگانی که در زمینه برنامه‌‏های تحت اندروید و آی او اس تخصص دارند، بسیار زیاد است. متخصصانی هم که در زمینه‏ پروتکل‏‌هایی مثل PHP، HTML۵ و غیره مهارت دارند، با استقبال زیادی مواجه می‏‌شوند.
تخصص‏‌های مرتبط با شبکه نیز از جمله دیگر مهارت‏‌های مورد نیاز شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها است. مهاجرت شرکت‌‏ها به محیط‏‌های پردازش ابری از جمله مهم‌ترین دلایل افزایش تقاضا برای جذب متخصصان شبکه است.
بر اساس این گزارش، مشاغل و تخصص‏‌های مرتبط با آی تی همیشه از بازار کار بسیار داغی برخوردار بوده است. آمارهای اداره کار آمریکا نشان می‏‌دهد بیکاری در صنعت آی تی، حتی در اوج دوره رکود، از ۱۱.۲ درصد فراتر نرفته است. این آمار و ارقام نشان می‏‌دهد هم‏‌اکنون در بسیاری از بخش‏‌های صنعت آی تی آمریکا تقاضا برای تخصص‌‏های آی تی به مراتب بیشتر از تعداد متخصصان است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.