لو رفتن آدرس ایمیل 114000 کاربر iPad

مدیر سایت

گروهی از هکرها، از یک حفره امنیتی در وب سایت AT&T سوء استفاده کرده تا بتوانند به آدرس ایمیل حدود 114000 کاربر iPad دسترسی پیدا کنند.

در آدرس های ایمیل
هک شده، آدرس افرادی در رده های بالای دولتی، مالی، رسانه ای و نظامی آمریکا به چشم می خورد.
بنا بر اطلاعات ارائه شده توسط یکی از هکرها، نشت اطلاعات انجام شده بر روی کاربران iPad 3G در آمریکا تأثیر داشته است. در بین آدرس های ایمیل نشت شده، آدرس ایمیل مدیر کارکنان کاخ سفید، یک خبرنگار معروف، شهردار نیویورک، یک تولید کننده فیلم مشهور و مدیرعامل نیویورک تایمز به چشم می خورد.
گروهی از محققان امنیتی که خود را Goatse Security نامیده اند، وب سایت AT&T را فریب داده اند به طوری که با ارسال درخواست های HTTP به وب سایت که حاوی شماره سریال سیم کارت های iPad بوده است، وب سایت مذکور آدرس های ایمیل دارندگان سیم کارت های مذکور را افشا کرده است. از آنجایی که شماره سریال ها که ICC-IDs نامیده می شوند، به صورت ترتیبی تولید می شوند، محققان توانسته اند هزاران عدد از آنها را حدس زده و سپس برنامه ای را ایجاد کنند تا اطلاعات را بر اساس لیست مذکور استخراج کند.

وب سایت AT&T نشت اطلاعات مذکور را تأیید کرده و اعلام کرد، امکانی را که آدرس ایمیل را بر اساس شماره سیم کارت مشخص می کرد، غیر فعال کرده است. AT&T تأکید کرده است تنها اطلاعاتی که قابلیت افشا بر اساس شماره سیم کارت را داشته است، آدرس های ایمیل مربوط به دستگاه بوده است.
منبع: ماهر (certcc.ir)

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.