طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

کاهش سهم سامسونگ و اپل در بازار جهانی موبایل

تازه‏ترین گزارش‏ها از فصل نخست فروش گوشی‏های هوشمند نشان می‏دهد که 2 قدرت برتر گوشی‏های موبایل یعنی اپل و سامسونگ هر 2 بخشی از سهم خود از بازار را از دست داده‏اند.

کاهش سهم سامسونگ و اپل در بازار جهانی موبایل

 تازه‏ترین گزارش‏ها از فصل نخست فروش گوشی‏های هوشمند نشان می‏دهد که 2 قدرت برتر گوشی‏های موبایل یعنی اپل و سامسونگ هر 2 بخشی از سهم خود از بازار را از دست داده‏اند.
هر چند کم شدن سهم اپل به‌دلیل گسترش نفوذ سازندگان دستگاه‏های اندرویدی چیز جدیدی نیست، اما این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ تا کنون است که سهم سامسونگ در بازار کاهش می‏یابد.
در واقع کاهش سهم سامسونگ در حالی اتفاق می‏افتد که شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‏های اندرویدی رقابت بسیار نزدیکی را با تولید محصولات قدرتمند با هم دارند. براساس گزارش Strategy Analytics در فصل نخست امسال سامسونگ ۸۹میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رساند که حدود ۳۱ درصد سهم بازار را شامل می‏شود. این میزان در سال قبل در همین زمان حدود ۳۲ درصد بود. 
اپل نیز در همین فصل نخست 7/43 میلیون آی‌فون را به فروش رساند که سهم ۱۵ درصدی بازار را شامل می‏شود. این سهم نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش‌ را نشان می‏دهد.
بر همین اساس امسال ترکیب سهام سامسونگ و اپل از ۵۰ درصد سال گذشته به ۴۷ درصد کاهش یافته است. درحالی‌که سهم 2 غول بازار تلفن‏های همراه کاهش یافته گزارش Strategy Analytics نشان می‏دهد که میزان صادرات گوشی‏های هوشمند با ۳۳ درصد افزایش سالانه به ۲۸۵ میلیون دستگاه در فصل نخست امسال رسیده است. 
این در واقع نشان‌دهنده آن است که اندازه بازار روبه گسترش است، اما این بازار به نحو فزاینده‏ای رو به رقابتی‏تر شدن پیش می‌رود
براساس این گزارش سامسونگ از 2 سمت تحت فشار بازار قرار دارد نخست از طرف اپل به عنوان سازنده محبوب گوشی‏های پرچمدار و از طرف دیگر از سوی شرکت برندهای چینی مانند هوآوی در سمت گوشی‏های ارزان‌قیمت. در همین حال این بررسی نشان می‌دهد لنوو و هوآوی مشغول گرفتن سهم از بزرگان بازار موبایل هستند. هوآوی با داشتن ۵ درصد سهم بازار جهانی توانسته سهم سال قبل خود را در بازار حفظ کند و لنوو نیز سهم خود را از ۴ درصد به ۵ درصد افزایش داده است. 
هوآوی در این مدت بازار خود را در اروپا گسترش داده، درحالی‌که لنوو نیز بازارهای جدیدی خارج از چین را هدف گرفته است.


منبع : مرکز طراحی وب زئوس

تاریخ درج خبر : 1393/2/14
تعداد بازدیدها : 1140

اخبار مرتبط

دیدگاه شما