خلاصه‌ای از عملکرد سامسونگ در نمایشگاه MWC 2014!

مدیر سایت

سامسونگ از دیگر کمپانی‌هایی بود که قطعاً از هر جهتی انتظار می‌رفت تا در این نمایشگاه حضور یابد! پرده‌برداری از نسل جدید پرچمدار خود نیز، از دیگر شایعات پیرامون این نمایشگاه بود که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم.

آقای دکتر گلکسی اس۵، وارد می‌شود!

Galaxy-S5

معرفی گلکسی اس۵، نسل جدید پرچمدار سامسونگ، یکی از مهم‌ترین رویدادهای این نمایشگاه بود که مدت‌ها در پیرامون شایعات، افراد چشم به راه آن بودند! گلکسی اس۵ پس از یک‌سال انتظار معرفی شد و حالا می‌آید تا با مشخصاتی بروزتر و قوی‌تر، علاوه بر امکاناتی جدیدتر به رقابت پرچمدارانی برود که لحظه‌به‌لحظه قوی‌تر می‌شوند!

گلکسی اس۵ نسبت به نسل قبل، به یک بدنه نسبتاً جدیدتر مجهز شده که البته، طراحی آن هم کمی متفاوت است! قسمت پشتی دستگاه به یک بافت ریز و جدید تجهیز شده که نسبت به نسل قبل کاملاً متفاوت است، البته که هنوز جنس مواد اولیه، پلاستیک است. نگاهی بر قسمت جلویی هم که داشته‌باشید، شاید بیشتر به یاد اولین نسل گلکسی یعنی گلکسی اس بی‌افتید! علاوه بر دو رنگ سفید و مشکی، این گوشی در دو رنگ جدید نیز عرضه می‌شود. پشتیبانی از استاندارد IP67 نیز یک ویژگی جدید است که باعث می‌شود این گوشی درست مثل اس۴اکتیو، به صورت کامل در برابر گردوغبار و تا عمق ۱متری آب، دوام بیاورد. نمایشگر درنظرگرفته شده برای پنجمین کهکشانی سامسونگ یک نمونه ۵٫۱اینچی ۱۰۸۰p از همان نسل SuperAMOLED است که مثل همیشه عملکردی بسیار خوب را از خود به نمایش می‌گذارد. به صورتی که سامسونگ روشنایی آن را تا ۵۰۰نیت افزایش داده و عملکرد آن در نمایش رنگ مشکی نیز بهتر شده‌است. به نرم‌افزار اس۵ که برسیم، به جامه‌ای جدید بر تن تاچ‌ویز روبرو می‌شویم که با آیکون‌هایی گردمانند و تخت، و طراحی مینیمالیستیک‌تر پرچمدار جدید سامسونگ را کنترل می‌کند. امکانات زیادی مثل همیشه در آن فراهم آمده و در آن، شاهد نسخه جدید قابلیت امنیتی Knox 2.0 و چندین امکان دیگر هستیم که شمردن آن‌ها کمی وقت‌گیر است!

دوربین قرار داده‌شده بر روی گلکسی اس۵، یک نمونه ۱۶مگاپیکسلی است که با یک سنسور جدید ۱/۲٫۵ اینچی و قابلیت فیلم‌بردرای ۴K کار می‌کند! کیفیت تصاویر فوق‌العاده عالی هستند و لنز این گوشی به ادعای سامسونگ به سریع‌ترین فوکوس خودکار در بین تمامی گوشی‌ها مجهز شده! قابلیت PDAF یا Phase Detective Auto Foucus و سایر قابلیت‌های جدید دوربین، اجاره ثبت تصاویری زیبا و حرفه‌ای را بدون تجهیز به لنز‌های مخصوص به کاربر می‌دهد! پردازشگر تصویر اختصاصی  قرار داده‌شده بر روی چیپ این گوشی نیز کمک بسزایی در ثبت تصاویری باکیفیت خواهدکرد. به قسمت سخت‌افزاری که برسیم با چیپ Snapdeagon 801 روبرو می‌شویم که به کد انحصاری MSM8974-AC معروف است. این چیپ هسته‌های Krait 400ای با عملکرد ۱۴% بهتر و پردازشگر Adreno 330 با عملکردی ۲۸% بهتر را ارایه می‌کند! پردازنده چهارهسته‌ای این گوشی فرکانسی معادل ۲٫۵GHz داشته و گرافیک آن هم از لحاظ فرکانس به ۵۷۸MHz رسیده. ۲گیگابایت رم LPDDR3 با باس ۹۳۳MHz و پهنای باند ۱۴٫۹GB/s از جمله ارتقاهای آن هستند، ضمناً که استاندارد eMMC 5.0 در سرعت بیشتر چیپ حافظه نقش مؤثری دارد چرا که سرعت نقل و انتقالات را تا ۴۰۰Mbps افزایش خواهداد. شبکه ارتباطی گوشی نیز از سریع‌ترین شبکه ۴G LTE یعنی با استاندارد Cat4 پشتیبانی کرده و قابلیت Download Booster نیز با ادغام دو شبکه وای‌فای ac و ۴G LTE گوشی، سرعت دانلودها را افزایش خواهدداد. WiFi MIMO هم یکی دیگر از غافل‌گیری‌های سامسونگ در بخش ارتباطی گوشی است! به باتری این گوشی که برسیم با یک نمونه ۲۸۰۰میلی‌آمپری مواجه می‌شویم که به سبب جدا شدن قاب پشتی گوشی، قابل تعویض نیز می‌باشد. قابلیت Ultra Power Saving Mode هم، در ذخیره انرژی بسیار کمک خواهدکرد. در نهایت به سایر ویژگی‌های این پرچمدار قدرتمند که برسیم هم‌چون آی‌فون ۵s بر روی دکمه Home، سنسور اثرانگشت آن را مشاهده می‌کنیم!

و حالا چرا آقای دکتر؟ وقتی ببینید که در یک گوشی برای اولین بار به یک حسگر ضربان قلب تجهیز شده قطعاً به دکتر بودن آن، یقین خواهیدداشت…! این قابلیت در کنار هم‌گام‌سازی با ساعت Gear و برنامه S-Health 3.0، کمک زیادی در کنترل وضعیت سلامت بدن شما خواهندداشت؛ سامسونگ گلکسی اس۵، حدود ۲-۳ هفته پس از معرفی یعنی در ۱۱ آوریل عرضه خواهدشد، البته که توجه کنید این گوشی در نسخه Exynos نیز به فروش خواهدرفت.

Gear 2؛ ساعت هوشمند سامسونگ در نسخه دوم بروز می‌شود!

Samsung-Galaxy-Gear-2-Neo

علاوه بر پرچمدار سامسونگ، ساعت هوشمند آن نیز معروف به Gear به صورت کامل از اکثر لحاظ بروزرسانی شد، این بروزرسانی نه‌تنها شامل بدنه‌ای سبک‌تر، مقاوم‌تر و باریک‌تر می‌شد، بلکه سیستم‌عامل آن هم با نسخه‌ای اختصاصی از تایزن جایگزین شد! نسخه جدید Gear 2 نام داشته و بدلیل نبود سیستم‌عامل اندروید، پیشوند گلکسی از آن حذف گردیده.

نمایشگر آن یک نمونه ۱٫۶۳اینچی سوپرامولد با دقت ۳۲۰×۳۲۰ می‌باشد و پردازنده آن هم یک نمونه دوهسته‌ای ۱گیگاهرتزی است. سنسورهای قرار داده‌شده بر روی آن شامل یک فرستنده اینفرارد و هم‌چون اس۵، حسگر ضربان قلب می‌شوند. حافظه داخلی و رم دستگاه هم‌چون سری قبل باقی‌مانده‌اند و ظرفیت باتری آن به سبب وزن و ضخامتش، از ۳۱۵ به ۳۰۰mAh کاهش یافته که البته به هر حال، به سبب سیستم‌عاملی بهینه‌تر انتظار شارژدهی بهتری از آن می‌رود. این ساعت در نسخه‌ای دیگر با نام Gear 2 Neo نیز موجود خواهدبود که علاوه بر فقدان دوربین ۲مگاپیکسلی HD، وزن آن به ۵۵گرم کاهش یافته‌است. هر دو مدل از گواهینامه IP67 پشتیبانی کرده و در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند. Gear2 و Gear2Neo از ماه آوریل وارد بازار خواهندشد اما قیمت آنان کاملاً مشخص نیست.

چیپست‌ها و سنسورهای جدید سامسونگ معرفی می‌شوند! Exynos جدید، در کنار سنسور ISOCELL!

Exynos-Hexa-Octa

عجیب است که چیپ جدید اکسینوس سامسونگ این بار کاملاً بی سر و صدا معرفی شد! البته که اس۵ هم در آن بی اثر نبود.

دو چیپست جدید شامل نسخه‌های ۵۴۲۲-Octa و ۵۲۶۰-Hexa می‌شوند که سامسونگ تصمیم داشته این چیپست‌ها را در گوشی‌های غیرLTE خود استفاده کند. نسخه ۵۴۲۲ Octa دارای یک پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A15 2.1GHz و یک پردازنده چهارهسته‌ای دیگر از جنس Cortex-A7 1.5GHz می‌باشد. این افزایش فرکانس ۲۰۰مگاهرتزی در چیپ باعث عملکرد بهتری خواهدشد، در حقیقت چیپ جدید Octa از فناوری big.LITTLE آرم استفاده می‌کند و به تکنولوژی HMP خود سامسونگ مجهز شده. این فناوری که به صورت کامل Heterogenous Multi Processing نام دارد باعث می‌شود تا بتوان از تمامی هسته‌های دستگاه به صورت همزمان استفاده کرد. و البته متأسفانه اعلامات رسمی درباره گرافیک این چیپست موجود نیست. نسخه دیگر که ۵۲۶۰ Hexa نام دارد، همان‌طور که از نام آن پیداست دارای یک پردازنده شش‌هسته‌ایست که پیش‌تر آن را در گوشی گلکسی نوت۳ نئو دیده‌بودیم. این چیپ یک پردازنده دوهسته‌ای [email protected] و پردازنده‌ای چهارهسته‌ای [email protected] را شامل می‌شود و هم‌چنین از فناوری‌های HMP و big.LITTLE هم پشتیبانی می‌کند. باز هم درباره پردازشگر گرافیکی اطلاعاتی درز نکرده اما همه می‌دانیم که نوت۳ Neo از پردازشگر Mali-T624 استفاده می‌کند. هر دو پلتفرم هم از نمایشگرهایی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پشتیبانی می‌کنند. در قسمت پخش تصاویر نسخه Octa از تصاویری معادل ۴K پشتیبانی می‌کند در حالی که این مورد در نسخه Hexa فقط تا ۱۰۸۰p@60Fps پشتیبانی می‌گردد. چیپ Octa از اواخر ماه مارس وارد بازار می‌شود در حالی که نسخه Hexa در حال حاضر در بازار موجود است.

علاوه بر این سامسونگ، از سنسورهای جدید ISOCELL خود نیز پرده‌برداری کرد که شایعات آن به گوش‌مان خورده‌بود! این سنسورها در دو نسخه ۱۳ و ۱۶مگاپیکسلی ارایه می‌شوند که هر دو پیکسل‌هایی معادل ۱٫۱۲میکرون‌پیکسلی را دارد و توانایی ضبط تصاویر آن‌ها به دقت ۱۰۸۰p می‌رسد. نسخه ۱۶MP با قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p@60Fps و حالت عکاسی پیاپی با دقت ۱۶MP@60fFps وارد بازار می‌شود، در حالی که نسخه ۱۳مگاپیکسلی فقط از نرخ ۳۰فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.  مدل ۱۳مگاپیکسلی از سه ماهه دوم و مدل ۱۶مگاپیکسلی که احتمالاً در گلکسی اس۵ به کار رفته، از همین سه ماهه قابل دسترس خواهدبود.

یک وسیله پوشیدنی دیگر، این‌بار دست‌بند هوشمند Gear Fit!

Samsung-gear-fit

سامسونگ در این نمایشگاه علاوه بر سری ساعت‌های هوشمند خود یک مدل دیگر از سری Gear با در قالب یک دست‌بند و با نام Gear Fit معرفی نمود که مشخصات و ویژگی‌های کلی آن به شرح زیر هستند؛

Gear Fit دارای نمایشگری ۱٫۸۴اینچی سوپرامولد با پنل خمیده است که دقتی معادل ۴۳۲×۱۲۸ را ارایه می‌کند. این دست‌بند از اطلاع‌رسانی‌هایی چون SMS، تماس‌ها، ایمیل‌ها و برنامه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و تنها ۲۷گرم وزن دارد. در قسمت زیرین دستگاه یک سنسور ضربان قلب مشاهده می‌شود و با سیستم‌عامل تایزن و حسگر گام‌شمار، قدم‌های شما و ضربان قلب‌تان را اندازه‌گیری می‌کند! این ساعت در دو رنگ نارنجی و خاکستری عرضه می‌شود تا سلیقه‌های مختلف را نیز بتواند پوشش دهد. از امکانات ارتباطی آن نیز، می‌توان به بلوتوث ۴٫۰ LE اشاره کرد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.