طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو یا همان SEO

همانطور که می‌دانید بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو یا همان SEO استفاده

 

همانطور که می‌دانید بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو یا همان SEO استفاده از مجموعه‌ راه‌کارهایی است برای بهتر یافته شدن سایت توسط موتورهای جستجو. دانستن این تکنیک‌ها خود نیاز به زمان بسیاری دارد اما برای وبمسترها بسیار لازم و حیاتی است. در این نوشته با ۸ تکنیک ساده آشنا می‌شوید که اجرای آنها کمتر از ۱۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت

۷ تکنیک سئو

  1. فایل robots.txt را بررسی کنید.
    با مراجعه به آدرس yoursitename.com/robots.txt این فایل را بررسی کنید. بطور خلاصه می‌توان گفت محتویات این فایل موتورهای جستجو را برای یافتن محتوی وب سایت راهنمایی می‌کنند. با استفاده از این فایل می‌توان دسترسی موتورهای جستجو را به بخشی از سایت مسدود کرد. گاهی مدیران سایت به دلایلی دسترسی به بخشی از سایت را محدود کرده و بعدها فراموش می‌کنند این محدودیت را از میان بردارند. با بررسی دوباره این فایل می‌توانید از پیش آمدن اینگونه مشکلات جلوگیری کنید

     
  2. CTR هر صفحه را بررسی کرده آنها را اصلاح کنید.
    با استفاده از Google Analytics مقدار CTR هر صفحه را بررسی کرده و صفحاتی را که مشکل دارند بررسی کرده و آنها را اصلاح کنید

     
  3. با www یا بدون آن٬ مسئله این است.
    اگر سایت شما هم با استفاده از www دیده می‌شود و هم بدون آن باید بدانید که دچار یکی از شایع‌ترین مسائل Duplicate Content هستید. موتورهای جستجو از اینکه یک محتوی با دو آدرس در دسترس باشند خوششان نمی‌آید. برای رفع این مشکل باید از 301 Redirect استفاده کنید تا همه درخواست‌های با www به آدرس بدون آن Redirect شوند (یا برعکس).

     
  4. صفحاتی را که زیاد لینک شده‌اند را بررسی کنید.
    ممکن است پارسال از صفحه‌ای در سایت شما استقبال زیادی شده و سایت‌های زیادی به آن لینک کرده‌اند ولی شما این صفحه را همین چند وقت پیش پاک کرده‌اید. بدین ترتیب لینک‌های ورودی با خطای ۴۰۴ روبرو می‌شوند. با استفاده از ابزارهایی مانند Open Site Explorer می‌توانید این صفحات را بررسی کرده و مشکلات را حل کنید

     
  5. سایت را برای یافتن محتوی تکراری جستجو کنید.
    با استفاده از ابزار وبمستر گوگل سایت خود را برای یافتن عناوین یا صفحات تکراری جستجو کنید. دقت کنید که نباید به هیچ وجه سایت شما حاوی صفحات تکراری باشد.

     
  6. از سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند درخواست کنید Anchor لینک را تغییر دهند.
    ممکن است سایتهایی به شما لینک داده باشند٬ اما وقتی ماوس را بر روی لینک می‌برید نوشته ظاهر شده و یا به عبارت دیگر Anchor text نوشته‌ای باشد مانند: بیشتر بخوانید٬ ادامه مطلب٬ خرید کنید و ... . از این سایت‌ها بخواهید این عبارات را با عباراتی مربوط‌ تر عوض کنند.

     
  7. منوها و لینک‌ها را بررسی کنید.
    همه منوهای سایت را بررسی کنید. صفحاتی را که لینک شده‌اند بررسی کرده و از وجود نداشتن محتوی تکراری اطمینان حاصل کنید. با این کار حتی می‌توانید صفحاتی را که نیاز به Redirect دارند را نیز شناسایی کنید.

 


منبع : مرکز طراحی وب زئوس

تاریخ درج خبر : 1391/4/27
تعداد بازدیدها : 857

اخبار مرتبط

دیدگاه شما