چرا تبلیغات شما شکست می‌خورد؟

مدیر سایت

اهمیت و کارایی تبلیغات در فعالیت‌های بازاریابی بر مدیران و کارفرمایان پوشیده نیست. تبلیغات اولین و حتی شاید آخرین فرصت شما برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان باشد. برای جلوگیری از شکست در برنامه‌های تبلیغاتی باید از اشتباهات رایج در این حوزه پرهیز کرد. در این مطلب به برخی از این اشتباهات اشاره می‌کنیم.

به جای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فقط یک بار تبلیغ می‌کنید
اگر شما به ندرت دست به تبلیغ می‌زنید فقط پول خود را هدر می‌دهید. هیچ وقت سعی نکنید با کم کردن تعداد دفعات تبلیغ یا کاهش دامنه انتشار آن، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

در جای نامناسب تبلیغ می‌کنید
مهم است که زمانی را جهت شناسایی محل‌های مناسب جهت انتشار تبلیغاتتان صرف کنید. مجلات مخصوص خردسالان جای مناسبی برای تبلیغ خدمات مربوط به برنامه‌ریزی مالی شرکت‌ها نیست.

فراموش می‌کنید که از مزایای محصول/خدمات خود صحبت کنید
به جای تمرکز بیش از حد بر ویژگی‌های محصول، در مورد منافع و مزایای آن صحبت کنید. لازم نیست در آگهی تبلیغاتی درباره جزئیات برنامه تسهیلات بازنشستگی شرکت خود صحبت کنید؛ بلکه خوانندگان می‌خواهند بدانند که این برنامه چه مزایای ویژه‌ای برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

روی یک بودجه خاص تاکید می‌کنید
پیام تبلیغاتی شما باید در بازار هدفتان به طور پیوسته در معرض نمایش قرار گیرد بنابراین بودجه تبلیغاتی شما باید کافی باشد.تبلیغات تجاری خود را در رسانه‌های گوناگون اما به طور کمرنگ انشار ندهید. تبلیغات پراکنده و گاه و بیگاه نیز از عوامل اصلی شکست برنامه‌های تبلیغاتی هستند.

بازاریابی را به عنوان جزئی از برنامه استراتژیک در نظر نمی‌گیرید
برنامه بازاریابی احتمالاً مهم‌ترین بخش استراتژی شما را تشکیل می‌دهد. مطمئن شوید که تبلیغات نیز بخش مهمی از این برنامه را تشکیل می‌دهند.

به زمان‌بندی ها فکر نمی‌کنید
فصول، ماه‌ها و روزها همگی نقش تاثیرگذاری در تبلیغات شما دارند. مهم است که زمان‌هایی را برای نشر تبلیغات در نظر بگیرید که بیشترین بازدهی و منفعت را برای تجارت شما داشته باشد.

قواعد اصلی تبلیغات را فراموش می‌کنید
قرار دادن تبلیغات در محل مناسب صفحات وب، ذکر کردن تمامی راه‌های ارتباطی در آگهی، و تصحیح و غلط گیری از جمله قواعد اصلی نشر تبلیغات می‌باشند که در بسیاری از موارد فراموش می‌شوند.

قوانین طراحی را فراموش می‌کنید
تبلیغات شما معرف تجارتتان هستند و مشتریان نیز از همین طریق درباره شما قضاوت می‌کنند. تبلیغات اولین و حتی شاید آخرین فرصت شما برای تاثیرگذاری باشد. آگهی‌هایی که طراحی ضعیفی دارند بر روی تجارت شما اثر منفی می‌گذارند.

بیش از حد پول پرداخت می‌کنید
برای خرید فضاهای تبلیغاتی معمولاً امکان تخفیف گرفتن وجود دارد و نرخ‌ها قابل مذاکره هستند.  برای گرفتن تخفیف به طور جدی مذاکره کنید و یا از یک متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

دیدگاه های کاربران

خانه هوشمند

شنبه 28 دی 1398 | 19:18
سلام خیلی خوب بود فقط یک سوال نمونه اکسل مدیریت کمپین ندارید ؟ و اینکه برای اینکه تبلیغاتتمون موثر باشه چه دیتاهایی را از قبل باید بررسی کنیم؟

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.