تبریک به داشجویان دانشگاه شریف بابت مقام نخست برنامه نویسی جهانی

مدیر سایت

 

مهر نوشت: دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه نخست نهمین دوره مسابقات جهانی برنامه نویسی ۲۴ ساعته شدند.

 

مسابقه جهانی برنامه نویسی ۲۴ ساعته‌ (IEEEXtreme) است که هرساله توسط انجمن IEEE برگزار می‌شود و دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که عضو این انجمن باشند می‌توانند در آن شرکت کنند.

نهمین دوره‌ مسابقه‌ی جهانی برنامه نویسی ۲۴ ساعته در ‌۲۴ اکتبر۲۰۱۵ با حضور ۲ هزار تیم برگزار شد که در این مسابقات ۲۱ تیم ایرانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت، الزهرا (س) و آزاد یزد حضور داستند.

در این مسابقات ۸ تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف شرکت کردند که از این میان ۴ تیم این دانشگاه با کسب رتبه‌های زیر۱۰۰ این مسابقات توانستند افتخار آفرین باشند.

تیم TeamName دانشگاه شریف رتبه نخست این مسابقات را کسب کرد و تیم‌هایی از کشورهای سویس(دانشگاه EPFL) و رومانی(پلی تکنیک بخارست) رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

IEEE Iran Section Award

تیم های kadkhoda و CoDeFx دانشگاه صنعتی شریف نیز موفق به کسب رتبه های ۲۱ و ۲۳ این دوره از رقابت‌ها شدند.

همچنین تیم Helli۲united دانشگاه شریف نیز توانست رتبه‌ ۸۵ این دوره مسابقات را به خود اختصاص دهد.

این مسابقه در روز ۲۴ اکتبر برگزار شد و شامل ۲۹ مساله بود که هر مساله در طول ۲۴ ساعت به مرور در اختیار تیم‌ها قرار گرفت. هر چند تا این لحظه نتایج رسمی مسابقه اعلام نشده است اما امتیاز تیم‌ها در پایان ۲۴ ساعت رقابت در کدنویسی، رتبه‌های ۱، ۲۱، ۲۳، ۸۵، ۱۳۸، ۱۵۸، ۲۱۰ و ۳۰۰ را از آن تیم‌های کشورمان کرده است.

 

مسابقات جهانی برنامه نویسی ۲۴ ساعته فرصت بسیار مناسبی برای تمرین مهارت کدنویسی، مدیریت زمان و منابع، حل مساله و حفظ تمرکز برای مدت زیاد، در قالب کاری تیمی است.

نهمین دوره‌ مسابقه‌ جهانی برنامه نویسی ۲۴ ساعته با تلاش شاخه‌ دانشجویی IEEE دانشگاه صنعتی شریف در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد. این شاخه امسال پس از سال‌ها با تلاش دانشجویان دانشکده‌ مهندسی برق مجددا آغاز به فعالیت کرد و در نخستین سال فعالیت اش موفق به کسب این افتخار بزرگ شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه به آدرس؛ http://www.ieee.org مراجعه کنند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.