اشتباهی در انتشار پست تبلیفاتی خود در فیسبوک

مدیر سایت

مدیر ارشد بازاریابی فیسبوک، گَری بریگز، در مورد چگونگی اثر گذاری ویژگی پخش خودکار ویدئو های منتشر شده در شبکه فیسبوک و تغییر رفتار صاحبان برند در چگونگی تولید این ویدئو ها توضیح می دهد.

مدیر ارشد بازاریابی فیسبوک، گَری بریگز، در مورد چگونگی اثر گذاری ویژگی پخش خودکار ویدئو های منتشر شده در شبکه فیسبوک و تغییر رفتار صاحبان برند در چگونگی تولید این ویدئو ها توضیح می دهد.

تصور کنید آخرین ویدئو تبلیغاتی شما در جایی از خوراک خبری مخاطبان فیسبوک شما، در بین عکس های آخرین پیکنیک عاشقانه آنها و داستان طولانی که عمه سارا از زندگی خودش در فیسبوک منتشر کرده، قرار گرفته است و در حالیکه که برای تولید آن هزینه های زیادی را هم متحمل شده اید، باز هم از دید مخاطبان نادیده گرفته شده و به آن توجهی نمی شود.

 


در کنفرانسی که در ارتباط با روابط نیروهای فروش اخیرا در نیویورک برگزار شده بود، مدیر ارشد بازاریابی فیسبوک به روندی اشاره کرد که در تبعیت از آن برند ها اقدام به افزودن متن به ویدئو های تبلیغاتی خود می کنند تا در کنار نمایش داده شدن در خوراک خبری مخاطبین اثر گذاری آن را افزایش دهند. به اعتقاد این مدیر ارشد بازاریابی اگر تاکنون از چنین ویژگی استفاده نکرده اید، مطمئنا در حال از دست دادن یکی از بهترین فرصتها در یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای فروش و بازاریابی می باشید.

در این خاصیت جدید که از سال ۲۰۱۳ در شبکه فیسبوک اجرا آزمایشی آن آغاز شده است، بدون کلیک کردن کاربر و تنها با اسکرول کردن صفحه خوراک خبری و رسیدن به پست منتشر شده که حاوی این ویدئو است، به صورت پیش فرض ویدئو بدون صدا شروع به نمایش می کند، که بسیاری از برند های مطرح در حال استفاده از این فرصت و اختصاص چند ثانیه اول ویدئو ها به نمایش چند شعار یا پیام متنی می باشند. البته بسیاری از برند ها هم که پیش از این اقدام به تولید ویدئو های تبلیغاتی برای نمایش در این شبکه می کردند، به دلیل اینکه چند ثانیه اول این ویدئو ها از این پس بصورت بدون صدا نمایش داده می شود و با فرض اینکه مخاطب متوجه نمایش آنها نشده و از آنها به سادگی عبور می کند، دست از تولید و نمایش این ویدئو ها کشیده اند.

توجه داشته باشید که با قرار دادن یک صحنه جذاب و جلب توجه کننده چون ویدئو بدون صدا نمایش داده می شود، در ابتدا شانس آنچنانی برای جذب مخاطب ندارید، و اگر همین چند ثانیه ابتدایی را از دست بدهید، مخاطب به راحتی به اسکرول کردن صفحه ادامه داده و این فرصت را از دست می دهید. اما با قرار دادن یک پیام جذاب در ابتدا و در طی این چند ثانیه پخش بی صدای فیلم از بهترین فرصت برای نگاه داشتن مخاطب و متقاعد کردن وی به کلیک کردن بر روی ویدئو برای ادامه یافتن پخش آن برخوردار شده اید.

این مدیر ارشد فیسبوک حتی استفاده از تصاویر اعجاب انگیز و برانگیزاننده در کنار استفاده از زیرنویس برای آنها را پیشنهاد می کند و ادامه می دهد که برنامه ریزان و تهیه کننده گان این ویدئو ها حتی می توانند ویدئو ها را به گونه ای طراحی کنند که چه در صورت پخش صامت و صدا دار در چند ثانیه ابتدایی باز هم از نتایج دلخواه خود بهره مند شوند.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.