خزنده گوگل نحوه خزش خود را تغییر داد

مدیر سایت

هفته گذشته خبرهای جالبی در مورد نحوه استفاده از اینترنت توسط کاربران داشتیم. برای اولین بار تعداد کاربران موبایل اپلیکیشن فیسبوک از یک میلیارد نفر عبور کرد، همچنین موسسه ای که آمار اینترنت را منتشر میکند، اعلام کرد که بیش از نیمی از کاربران اینترنت از طریق موبایل به اینترنت متصل می شوند!

گوگل در تاریخ 15 آبان 1395 طبق اطلاعیه ای و با توجه به آمار منتشر شده در مورد استفاده کاربران از موبایل اعلام کرد که از این پس خزنده گوگل به صورت Mobile First Indexing فعالیت می کند. به این معنی که خزنده گوگل در درجه نخست ورژن موبایل یک سایت را ایندکس می کند و آن را برای سایت در نظر میگیرد، به عنوان مثال اگر سایتی در نسخه موبایل خود بخشی از اطلاعات صفحه را نمایش نمی دهد، ملاک گوگل برای محتوای صفحه نسخه موبایل خواهد بود و نه نسخه دسکتاپ وب سایت.

این موضوع می تواند تحول و انقلابی را در وب سایت های اینترنتی ایجاد کند، ضمن اینکه دو روز قبل از این خبر، گوگل تاکید بیشتری بر روی پارامتر http داشت و اعلام کرد که به دنبال آن است که محیطی ایمن در وب برای کاربران ایجاد نماید و به همین دلیل مرورگر کروم در حال ایجاد امکانی برای پیمایش امن و رمزنگاری شده سایت های اینترنتی است.

با توجه به اتفاق اخیری که در خزنده گوگل روی داده است، سایت هایی که مشکل نمایش در موبایل دارند قطعا به مشکل برخواهند خورد و رتبه های خود را بیش از پیش از دست خواهند داد. کارشناسان وب24 همواره پیشنهاد میکنند که وب سایت های اینترنتی خود را با تغییرات مختلف بروز نمایند. با توجه به سرعت تغییرات وب، در صورتی که سایت شما خود را نتواند با این موارد وفق دهد قطعا به مرور از گردونه رقابت خارج خواهید شد.

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.