قرارگرفتن در لیست سیاه گوگل

مدیر سایت

در رابطه با نزول و کاهش امتیاز و رتبه وب سایت حتما شنیده اید، بعضی از وب سایت ها هستند که رتبه های خیلی خوبی دارند اما در یک سری از اتفاقات که ممکن است به آن توجه نکرده باشیم رتبه گوگل را کاهش  داده میشود و یا ممکن است در لیست سیاه گوگل قرار بگیریمو سایت ما پنالتی شود. واقعا نکات ریز و مهمی است که با توجه به آن و اجایی کردنشان میتوانیم خود را از پنالتی شدن گوگل نجات دهیم.

در رابطه با نزول و کاهش امتیاز و رتبه وب سایت حتما شنیده اید، بعضی از وب سایت ها هستند که رتبه های خیلی خوبی دارند اما در یک سری از اتفاقات که ممکن است به آن توجه نکرده باشیم رتبه گوگل را کاهش  داده میشود و یا ممکن است در لیست سیاه گوگل قرار بگیریمو سایت ما پنالتی شود. واقعا نکات ریز و مهمی است که با توجه به آن و اجایی کردنشان میتوانیم خود را از پنالتی شدن گوگل نجات دهیم.

 

نکته اول

اینکه شما وب سایتی را راه اندازی کرده اید و روی آن کار میکنید و چون اول راه هستید پر انرژی  تلاش میکنید و زحمت میکشید و پیج رنگ خود را افزایش میدهید سپس مدتی میگذرد و شما انرژی اول را ندارید و کم کم و کم کم از رسیدگی به سایت ممانعت میکنید و سایت شما به یک سایت تاریخ منقضی شده تبدیل میشود و همین اولین اشتباه است و عدم به روز رسانی سایت میتواند به گوگل بگوید این سایت فاقد ارزش است و خوب مسلما سایت شما دیگر اعتبار ندارد.

نکته دوم

 سایت مانند هم و با دامنه دیگر،ممکن است شما دو سایت داشته باشید و مطالب آن مانند هم باشد و مالک آن هم خودتان باشید در عمل فرقی نمیکند اما موتورهای جستجو این کار را مورد پذیرش قرار نمیدهند و مطالب را به درستی ایندکس نمیکنند.ربات و خزنده های گوگل به شدت حساس هستند و همه چیز برایشان دارای اهمیت است.

 

نکته سوم

یک روش غیر معمول دیگر که واقعا آزار دهنده است، استفاده از متونی که هم رنگ پس زمینه است و برای کاربران قابل مشاهده نیست و تصور مدیر سایت این است که توسط موتورهای جستجوگر دیتکت میشود و با کلمات بیشتر شناخته میشوید.این کار به شما نمره منفی میدهد و بر عکس تصورتان شما در لیست سیاه می نشینید.چون پارامتر های اندازه گیری موتورهای جستجوگر بسیار متفاوت و پیشرفته شده است

 

نکته چهارم

 بهینه کردن صفحات بی کاربرد برای کاربران سایت شما شاید خیلی جالب نباشد و باعث شود شما بلوکه شوید .درست است که باید تمامی صفحاتتان را سئو و بهینه سازی کنید و مدام آن ها را با معیارهای روز جلو ببرید اما کاربری سایت شما مشخص است و قطعا نباید صفحات به اصطلاح پرت در آن قرار دهید و وقت و انرژی برای بهینه کردن آن بگذارید.

نکته پنجم

مرتبط بودن کلمات کلیدی بسیار موثر است مثلا شما در زمینه آی تی زیر شاخه طراحی نرم افزار های تحت وب فعالیت دارید بعد در سایت خود تمام کلمات مرتبط با آی تی را میآورید مانند سخت افزار، شبکه ، سیستم های هوشمند، و .... این ها مستواند کلمات موثری در جستجو باشد اما نه برای کاربری سایت شما . و این خودش امتیاز منفی تلقی میشود و شما را به لیست سیاه اضافه میکند.

 

حال از کجا بفهمیم سایت ما پنالتی شده است و در لیست سیاه قرار دارد؟

مطمئنا این سوال برای شما پیش آمده است، در زیر به بررسی این مورد میپردازیم.ا

بتدا باید چک کنید که آیا آی پی که روی دی ان اس دامنه شما تنظیم شده بلوکه شده یا خیر؟

در مرحله بعد باید سایت های همسایه را چک کنید سایت هایی که روی همان هاستیمگی هستند که سایت شما قرار دارد. اینکه آیا مطالب قابل فیلتر شدن یا مطالب بد قرارگرفته و یا هک شدن سایت را مورد بررسی قرار دهید. این موارد را که بررسی کردید و مطمئن شدید از سمت گوگل این اتفاق افتاده از دو روش زیر میتوانید جهت چک کردن موضوع بلاک شدن وب سایت خود در موتور جستجوگر گوگل استفاده کنید:

  • از طريق Mesege در google webmaster tools
  • از طريق امتیاز spam score سایت moz.com
  •  وقتی وارد سایت مورد moz.com میشوید  آدرس سایت خود را وارد کنید :

زمانی که آدرس سایت را وارد میکنید به شما تمام پارامتر ها را نشان میدهد. امتیاز اسپم از 17 محاسبه می شود و هر چه عدد آن بزرگتر باشد نشان می دهد که احتمال اسپم شناخته شدن سایت بیشتر خواهد بود.

 اکنون که قطعا پی بردیم توسط گوگل پنالتی شدیم باید دنبال روشی باشیم تا بتوانیم سایت خود را به صورت صحیح به موتور قدرتمند گوگل معرفی کنیم. برای این کار قبل از هر اقدامی به سایت خود مراجعه کنید و باگ های آن را بگیرید، منظور از باگ یعنی اصلاح سازی مواردی که موجب پنالتی شدن سایتتان شده است تا با معرفی محدد وب سایتتان این اتفاق قابلیت تکرار به خود نگیرد. پس اول پاک سازی کنید سپس اولین اقدام معرفی دوباره سایت به موتور های جستجو است.

روش بعدی ارسال پست درخواست پشتیبانی در انجمن گوگل که میتواند کمک شایانی در خروج شما کند سپس ارسال ایمیل به آدرس [email protected] جهت دریافت راهنمایی های بیشتر است و مراحل بعدی افزایش فعالیت درست وب سایت و به روز رسانی آن و قرار دادن مطالب غیرتکراری و تخصصی مرتبط با وب سایت تان است. برای راهنمایی های بیشتر میتوانید از انجمن های گوگل وبمستر تولز استفاده کنید. همچنین راهبردهایی برای تغیرر آی پی های سرور و تغییر میزبانی و تغییر دی ان اس های دامنه هم میتواند کمک مطلوبی به این ماجرا بکند.

در نظر داشته باشید که در اولین قدم باید بدانیم که دلیل اسپم شدن سایت ما چیست و در مرحله بعدی مشکلات آن را حل کنیم و به گوگل اطمینان دهیم که از این به بعد کارهای قبل را تکرار نخواهیم کرد و سایت خود را از پنالتی گوگل خارج کنیم.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.