چگونه از بازاریابی ویدئویی برای کسب و کار استفاده کنیم؟

مدیر سایت

اگر تا به حال در مورد بازاریابی ویدئویی شنیده اید ولی نمی دونید که چطوری این کار را شروع کنید،این مقاله برای شماست.

یکی از راه ها ایجاد ویدئو مصاحبه است.شخصی می تواند با شما مصاحبه کند و از جایگاه مشتری سوالاتی را که در ذهن مشتریان وجود دارد از شما بپرسد.اگر مصاحبه طبیعی باشد بسیار بهتر است٬اما اگر تهیه شده توسط خود شما هم باشد موردی ندارد چرا که هدف این ویدئو پاسخ گویی به سوالات احتمالی مشتری است.اما از فریب کاری و اغراق دوری کنید.

این مصاحبه می تواند به صورت مجزا هم باشد،به این صورت که به هرکدام از سوالات مشتریان در قالب یک ویدئوی آموزشی پاسخ دهید.در حال حاضر سایت های کمی هستند که از ویدئو به این صورت استفاده می کنند. اگر به ویدئو های مت کاتز مدیر ارشد تیم مقابله با اسپم گوگل نگاه کرده باشید به این صورت تهیه شده است.در این مدل ویدئو ها شما شخصا جلوی دوربین قرار دارید و به سوالات پاسخ کوتاه میدهید. اما مواردی وجود دارد که کسب و کار شما حول و حوش یک سرویس است،در واقع شما ارائه دهنده ی یک سرویس خاص هستید،بنابراین همه چیز حول این محصول می چرخد در این نوع کسب و کار شاید بهتر باشد که در ویدئو محصول شما تبلیغ شود و نشان داده شود که چگونه نیاز مشتریان را برطرف می کند.لذا کمی با ویدیوهای قبلی تفاوت دارد و شما دیگر مستقیما جلوی دوربین به پاسخ گویی سوالات نمی پردازید. در تولید ویدیو خیلی لزومی ندارد با عجله رفتار کنید اما به یاد داشته باشید که حرکت کند موجب از بین رفتن صبر و حوصله شما خواهد شد.بهتر است از یک سرعت مناسب در تولید ویدئو برخوردار باشید و به طور منظم به حرکت بپردازید.

در تولید ویدئو به چند نکته زیر دقت کنید: ویدیوی شما کوتاه باشد و بر این اساس طراحی شده باشد که افراد را ترغیب به انجام کاری کند.و این کار می تواند توسط دادن آدرس ایمیل و یا ثبت نام در سایت شما باشد باز این طریق افراد وارد برنامه بازاریابی ایمیلی شما نیز میشوند. بهتر است در ابتدای ویدئو های خود یک مقدمه داشته باشید که در حد ۲ تا ۳ دقیقه به معرفی خود بپردازید و توضیح دهید که چه محصول یا چه خدماتی را ارائه میکنید.در این ویدئو از توضیح بیش از حد و یا فریب کاری و اغراق خودداری کنید. اگر شما یک محصولو یا سرویسی دارید که این سرویس قابل نمایش در ویدئو است٬می توانید ویدئو در مورد محصول و یا سرویس خود تهیه کنید و به طور مفصل در مورد ویژگی این محصول و یا سرویس توضیح دهید و آن را در ویدئو به نمایش بگذارید.این ویدئو می تواند طولانی تر در حد ۱۰ دقیقه باشد. اگر شرکت شما تا به حال جایزه ای از مرکزی معتبر دریافت کرده و یا مرکزی معتبر شما را معرفی و بررسی کرده.می توانید ویدئوی آن را قرار دهید و یا از افتخارات خود یک ویدئو تهیه کنید.دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید چرا که افراد قصد ندارند به تنهایی از افتخارات شما با خبر شوند اما وقتی از خدمات شما با خبر شدند بد نیست در مورد سابقه شما هم کمی اطلاعات داشته باشند.

می توانید برخی از مقالات ارزشمند خود را به ویدئو تبدیل کنید.خصوصا مقالاتی را که در قالب ویدئو و به صورت عملی می توانند موثر باشند.دقت کنید هر مقاله ای را نمی توان به ویدئو تبدیل کرد.مقالاتی را تبدیل کنید که در قالب ویدئو جذاب تر و موثرتر واقع می شوند. یکی از روش های دیگر این است که از رضایت صددرصد برخی مشتریان ویدئو هایی جذاب تهیه کنید.این ویدئو تنها به این دلیل نیست که به مشتریان نشان دهید که دیگران راضی هستند بلکه نشان دهید که این مشتریان چگونه با شما آشنا شدند؟در ابتدا چه ترس هایی داشتند؟این ترس ها چگونه برطرف شد؟پروسه انجام کار به چه صورت بود؟ و در کل اطلاعاتی که می تواند برای مشتریان احتمالی مفید واقع شود.ویدئو اگر به شکل صحیح تهیه شود به شدت موثر خواهد بود.دقت کنید این نوع ویدئوها در مکان هایی که احتمال وجود مشتری های شرکت شما وجود دارد موثرتر خواهد بود. در این مقاله نکات و دیدگاه ها و تفکراتی که باید قبل ازتهیه ویدئو و کار ویدئو مارکتینگ داشته بیان شد.بهتر است کمی وارد جزئیات شوید و در مرحله تهیه ویدئو هم نکاتی را مطالعه بفرمایید.

نمونه های ویدئوهای تبلیغاتی را می توانید از طریق این لینک مشاهده فرمائید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.