طراحی سایت-طراحی وب سایت-طراحی سایت در  شیراز

زئوس : طراحی سایت در شیراز | طراحی وب سایت در شیراز

تاریخ درج خبر : 1395/9/4
تعداد بازدیدها : 244
Rich Card -کارت های غنی چیست؟ آموزش استفاده از Rich Cards

در هفدهم ماه مه ۲۰۱۶، گوگل تغییراتی را در موتور جستجوی خود اعمال کرد. از جمله مهم ترین این تغییرات، معرفی یک نوع نتایج غنی در جستجو به نام Rich Card می باشد. Rich Card یا اصطلاحاً کارت غنی شده، یکی از ابزارهای جدید گوگل وبمستر تولز بوده که به زیر منوی Search Appearance اضافه شده و جای خود را در کنسول قدرتمند گوگل باز کرده است.

در هفدهم ماه مه ۲۰۱۶، گوگل تغییراتی را در موتور جستجوی خود اعمال کرد. از جمله مهم ترین این تغییرات، معرفی یک نوع نتایج غنی در جستجو به نام Rich Card می باشد. Rich Card یا اصطلاحاً کارت غنی شده، یکی از ابزارهای جدید گوگل وبمستر تولز بوده که به زیر منوی Search Appearance اضافه شده و جای خود را در کنسول قدرتمند گوگل باز کرده است.

Rich Cards and Google’s Structured Data Restructuring

اگر نتایج جستجو در گوگل را طی دهه اخیر مرور کنیم، می بینیم که ابتدا این نتایج تنها به صورت متن ساده نمایش داده می شد. سپس تصاویر کوچکی به صورت thumbnail به آن اضافه شده و در کنار متن های مرتبط با جستجو نمایش داده شد. در نسل جدید نیز با تغییر کامل قالب جستجو، توسط Rich Card ها، تصویری نسبتاً بزرگ از مطلب جستجو شده را به همراه توضیحات خلاصه‌تر برای کاربران نمایش می‌دهد. به این ترتیب صاحبان کسب و کارهای مختلف نیز می‌توانند از روش‌های خلاقانه ‌تری برای معرفی محصولات خود استفاده کنند.

البته باید توجه داشت که در گام نخست این قالب جستجو، جایگزین تمامی حالت‌های جستجوی قبلی نمی شود و فعلاً برای مشاهده نتایج جستجوهای مربوط به فیلم‌های سینمایی و دستورالعمل‌های پخت غذا، تنها بر روی نسخه انگلیسی گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اجازه دهید نگاه دقیق تری بر تعدادی از مهم ترین تغییرات ایجاد شده و پیامدهای آن در نتایج جستجو و سئوی صاحبان سایت داشته باشیم.

نتایج غنی Rich Card و خواسته کاربران

گوگل در صفحه جدیدی واقع بر ویژگی های جستجو، عبارت «نتایج غنی» را معرفی کرده تا خصوصیاتی که قرار است در وب سایت ها برای موارد مختلف، توضیح داده شود، به شکلی بصری و مطلوب تر صورت گیرد.

این «نتایج غنی» با افزودن نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای صفحات وب، یا در قالب آیتم های محتوایی («مانند مقالات، دستور العمل ها و فیلم ها») و یا فهرستی از آیتم ها («مانند دستور العمل و رویدادها») حاصل می شوند.

این اولین باری است که گوگل بین «آیتم های محتوا» و «لیست آیتم ها»، تفکیک قائل شده است. هنگامی که شما مطالب خود را برای گنجاندن در جستجو آماده می کنید، می توانید این عمل را بر حسب خواسته خود در شکل های مختلف بصری انجام داده و تعیین کنید که موتور جستجوی گوگل، چگونه اطلاعات را نمایش دهد. قصد جستجوی کاربر، مفهومی است که توصیف می کند چگونه الگوریتم های گوگل خواسته واقعی کاربر را با یک پرسش خاص در یک زمینه مشخص درک کنند.

برای مثال، اگر یک کاربر «turkey» را جستجو کند، قصد جستجو مبهم است، به طوری که نتایج گوگل ترکیبی از مواردی همچون کشور ترکیه، اخبار در ترکیه و اطلاعاتی در مورد بوقلمون خواهد بود. با این حال اگر عبارت جستجو به“turkey recipes” تغییر داده شود، قصد جستجو مشخص تر شده و کشور ترکیه در لیست نتایج قرار نمی گیرد. در این حالت، جستجو در حیطه دستورالعمل های تهیه بوقلمون و تامین کنندگان مختلف و مرتبط با یکدیگر، محدودتر می شود.

در اینجا بحث خوشه بندی یک مفهوم کلیدی است و گوگل به صراحت اعلام کرده هنگامی که از قصد جستجو اطمینان حاصل کند، می تواند نتایج را گروه بندی کرده و به صورت یک کارت برای محیط هایی از قبیل محیط وب در تلفن همراه ارائه دهد.

کارت ها، کارت های غنی Rich Card و تلفن همراه

گوگل در تعاریف فعلی خود می گوید که یک کارت، واحد اساسی نمایش نتایج جستجو است که یا به صورت المانی واحد و یا به صورت لیستی از المان ها ظاهر می شود. توجه داشته باشید که در اینجا صحبت در مورد کارت است نه کارت های غنی. به عنوان مثال، نمونه ای از کارت ها در پاسخ به جستجوی عبارت «شراب قرمز» در تصویر زیر مشاهده می شود:

 

 

نمایش کارت در نتایج جستجوی گوگل تلفن همراه

به عبارت دیگر می توان گفت «کارت ها»، آیتم های نتیجه جستجو در تلفن همراه هستند که ما قبلا آن را یک snippet جستجو می نامیدیم. در واقع، بر روی دسکتاپ، ممکن است هنوز هم به همین صورت نامیده شود، اما مستندات بازبینی شده آن و نمونه هایی برای داده های ساخت یافته گوگل اساسا مفهوم نتایج دسکتاپ را کنار گذاشته است. دیر یا زود این مطلب برای همگان جا افتاده و دیگر از عبارت «snippetهای جستجو» استفاده نخواهد شد. تا همین چند وقت گذشته کارت هایی با سبک تلفن همراه در نتایج دسکتاپ ظاهر می شد. یک نمونه از آن را می توانید در اسکرین شات زیر مشاهده نمایید.

 

اسکرین شات نتایج جستجوی گوگل بر روی دسکتاپ با سبک تلفن همراه

همانطور که ذکر شد، گوگل در حال حاضر برای شروع این تغییر، دو نوع از کارت های غنی را برای فیلم های سینمایی و دستور العمل های آشپزی به نمایش گذاشته است. در شکل زیر نمونه ای از کارت غنی مربوط به دستورالعمل آشپزی را مشاهده می کنید.

 

 

کارت غنی دستور طبخ غذا در نتایج جستجوی گوگل

یک ابزار تست داده های ساخت یافته بازسازی شده و پیش نمایش های جدید

درست قبل از انتشار کارت های غنی، ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل بازسازی شد. اما کمی باعث تعجب است که قابلیت پیش نمایش کارت های غنی در ابزار بازسازی شده دارای محدودیت است. هنگام انتشار کارت های غنی اعلام شده بود که شما هم اکنون می توانید پیش نمایش کارت های غنی را در نتایج جستجو مشاهده کنید (در حال حاضر برای دستور العمل های آشپزی و فیلم های سینمایی). پیش نمایش Snippetهای غنی در همان نسخه اولیه ابزار تست در دسترس بود و پس از طراحی مجدد آن در ژانویه ۲۰۱۵ ارائه شد.

شما می توانید از طریق ابزار تست با اجرای کد اولین مثال نوع داده یک دکمه «پیش نمایش» برای دستور العمل های آشپزی و یا فیلم های سینمایی فعال کنید.

 

 دکمه پیش نمایش در ابزار تست گوگل برای یک آیتم دستورالعمل مربوط به طبخ غذا

در شکل زیر، چگونگی پیش نمایش یک کارت غنی مربوط به دستورالعمل های آشپزی را مشاهده می کنید.

 

 

پیش نمایش کارت غنی در ابزار تست گوگل

البته تصویر فوق یک اسکرین شات دستکاری شده است که یک عکس به آن اضافه شده و پیش نمایش واقعی، حتی اگر شما تصویر خود را مشخص کرده باشید (که در یک Googlebot-accessible UR در دسترس است)، به شکل زیر خواهد بود.

 

 

 

 

پیش نمایش کارت غنی در ابزار تست گوگل با یک جای خالی

برای قرار گرفتن تصویر مورد نظر شما Rich Card

همانطور که در راهنمای ابزار پیش نمایش جستجوی گوگل شرح داده شده، دلیل این امر این است که شما در صورتی می توانید تصویر واقعی خود را در پیش نمایش ببینید که گوگل تایید کند URL تصویر، ایندکس شده است.

روشی که در آن یک نمونه کد ارائه می شود نیز تغییر کرده است. پیش از این، کد در هر صفحه مشخصات به صورت inline ارائه می شد، اما در حال حاضر نمونه کدها توسط یک دکمه”see markup” لینک می شوند که کد را مستقیما در ابزار تست داده های ساخت یافته باز می کند. (هر چند که هنوز هم تعدادی کد inline برای انواع داده های کسب و کارهای محلی وجود دارد).

این عمل بدون شک باعث مدیریت ساده تر برای گوگل می شود و قطعا کاربران را نیز از دردسر کپی کردن و چسباندن کد در ابزار تست داده های ساخت یافته، خلاص می کند.


منبع : مرکز طراحی وب زئوس
تاریخ درج : 

تعداد بازدیدها : 244
 
برچسب ها

اخبار مرتبط

دیدگاه شما