تشعشعات شبکه‌های تلفن همراه ایران در حد مجاز است

مدیر سایت

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام‌شده و بر اساس نظر سازمان انرژی اتمی (متولی ایمنی تشعشعی در کشور)، موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های تلفن همراه گزارش نشده است...

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به اندازه‌گیری‌های انجام‌شده و بر اساس نظر سازمان انرژی اتمی (متولی ایمنی تشعشعی در کشور)، موردی مبنی بر غیراستاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های تلفن همراه گزارش نشده است.

در این آزمایش‌ها نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها استاندارد بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، از ۱۴۸ مورد شکایت دریافتی در سامانه جامع شکایات ۱۹۵ در حوزه‌ی تشعشعات شبکه‌های تلفن همراه، وایمکس و موارد مرتبط با دکل و سازه در شش ماه نخست سال جاری، هیچ موردی برای نگرانی گزارش نشد. نتایج پنج موردی که در عین پایین‌تر بودن از میزان آستانه استاندارد قابل‌قبول در کشور نسبت به نتایج اندازه‌گیری دیگر سایت‌ها بالاتر بود، با تذکر به اپراتورها نسبت به بهینه کردن شرایط دکل اقدام شد.

بر اساس شکایت‌های ثبت‌شده، شکایت از آنتن‌های ایرانسل ۴۲ مورد معادل ۲۸ درصد، شرکت مخابرات ایران (همراه اول) ۶۰ مورد معادل ۴۱ درصد، شرکت رایتل ۲۱ مورد معادل ۱۴ درصد، شرکت ارتباطات مبین نت ۸ مورد معادل ۵ درصد و شکایت‌های مربوط به شرکت‌های متفرقه ۱۷ مورد معادل ۱۲ درصد بوده است. از نظر پراکندگی، بیش‌ترین شکایت متعلق به حوزه منطقه شمال و کمترین مربوط به منطقه غرب بوده است.

اندازه‌گیری تشعشعات تا فرکانس ۱۸ گیگاهرتز به‌صورت دوره‌ای و ماهانه در ۱۰ نقطه از ۸ کلان‌شهر کشور انجام و نتایج به مراجع ذی‌ربط از جمله استانداری‌ها ارسال خواهد شد. به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن‌ها و فرهنگ‌سازی در این خصوص، مواردی نظیر خرید، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی فنی شبکه اندازه‌گیری میدان امواج الکترومغناطیسی در ۷۰ نقطه از شهر تهران و شناسنامه‌دار کردن دکل‌ها نیز در حال اجرا است.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.