نقص امنیتی وبسایت فروش ایسر باعث افشای اطلاعات شخصی مشتریان این شرکت شد

مدیر سایت

باگ ها یا حفره های امنیتی در نرم افزارها و سرویس ها به هیچ وجه موضوع جدیدی به حساب نمی آیند و بعید است که بتوان برای همیشه جلوی آنها را گرفت. به تازگی خبر رسیده که به احتمال زیاد اطلاعات شخصی بخشی از مشتریان فروشگاه مجازی محصولات شرکت ایسر در کشور آمریکا که در  فاصله زمانی ۱۲ می ۲۰۱۵ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۶ اقدام به خرید محصول کرده اند، به دست هکرها افتاده است.

بر اساس اعلام رسمی مدیران این شرکت، اطلاعات افشا شده شامل نام و نام خانوادگی، نشانی، شماره کارت اعتباری به همراه تاریخ انقضا و کد CCV آن می شود. ایسر در نامه ای که به این مناسبت به دادگاه ارسال کرده تاکید می کند: «ما به هیچ وجه کد ملی افراد را ذخیره نمی کنیم و مدرکی دال بر افشای نام کاربری و رمز عبور مشتریانمان وجود ندارد.»

ایسر برای جلوگیری از افشای بیشتر اطلاعات، دسترسی حساب های کاربری آسیب دیده به بخش حساب اعتباری شان را برای مدتی مسدود کرده است. ضمن این که از این دست افراد خواسته تا گردش مالی حساب های اعتباری خود را برای کشف هرگونه بهره برداری احتمالی نامجاز، بررسی نمایند.

هنوز مشخص نیست که حفره امنیتی عامل افشای اطلاعات، در فروشگاه های آنلاین کمپانی ایسر در سایر نقاط دنیا نیز وجود داشته است یا خیر. بنابراین هیچ بعید نیست که دامنه این دزدی اطلاعات به فراتر از خاک ایالات متحده هم گسترش یابد.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.