گوگل برای درک تاخیر های اندروید از ربات استفاده میکند

مدیر سایت

از زمانی که سیستم عامل اندروید در اسمارت فون ها به کار گرفته شد و توانست رشدی فراتر از تصور را داشته باشد،‌ گوگل همواره در تلاش بوده تا بتواند وقفه های پاسخ دهی دستورات در این پلتفرم را کاهش دهد. در بررسی های اولیه ای که از اندروید به عمل آمد، بیشتر متخصصان عقیده داشتند که این پلتفرم بسیار کند بوده و زمانی که در میان صفحات به گردش می پردازید با تاخیراتی رو به رو می گردد.

اکنون ولی گوگل پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته و به واسطه یک ربات، تلاش می کند تا به درک بهتری از تاخیر در اجرا شدن دستورات در موبایل های اندرویدی برسد. 

بر اساس گفته های یکی از کارمندان گوگل به نام François Beaufort، شرکت مذکور اکنون برای درک میزان تاخیر ها، از یک ربات بهره می گیرد. این ربات از طریق کمپانی فنلاندی OptoFidelity به تولید رسیده و می تواند مقدار دقیق تاخیرات در محصولات اندرویدی و گجت هایی که از پلتفرم کروم بهره می گیرند را مشخص نماید. همانگونه که در ویدیوی ذیل مشاهده خواهید کرد، ربات یاد شده به شکل مکرر بر روی نمایشگر ضربه زده تا سرعت به سرانجام رسیدن فرمان ها را بسنجد. لازم به ذکر است که Beaufort، در صفحه خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، این اطلاعات را منتشر نموده است.

علل تاخیراتی که توسط ربات مذکور به ثبت می رسند، می توانند ریشه در سخت افزار و یا نرم افزار داشته باشند. از سوی دیگر، اگرچه هنوز هم می توان تاخیرات بسیار جزئی را در اندروید مشاهده کرد، اما باید پذیرفت که این پلتفرم از ابتدای کار تا کنون، راه بسیار درازی را پیموده و توانسته تجربه ای بسیار روان تر را اختیار کاربران قرار دهد. شاید در آینده، هیچ تاخیری را در اندروید مشاهده نکنیم و می توان گفت ربات های ساخته شده توسط OptoFidelity، می توانند یک دلیل بزرگ برای این خوشبینی باشند.

 

 

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.