وب سایت های بزرگ، از کاربران میخواهند که رمز عبور خودر را تغییر بدهند

مدیر سایت

کاربران وب سایت هایی مثل فیسبوک یا نت فلیکس ، بزودی ایمیلی از سوی این کمپانی ها دریافت میکنند مبنی بر اینکه رمز عبورشان در یک باگ امنیتی لو رفته و باید رمز عبور جدیدی برای اکانت خود انتخاب کنند. یکی از متخصصین امنیت اطلاعات به نام «برایان کربز» (Bryan Krebs) اخیراً گفته برخی کمپانی های بزرگ، مانند شرکت های فعال در زمینه شبکه های اجتماعی و سرویس های استریم ویدیو، اطلاعات به دست آمده از باگ های امنیتی را بررسی و آنها را با اطلاعات کاربران خود مقایسه می کنند.

در نتیجه این امر، شرکتهای یاد شده از کاربران خود می خواهند که رمز عبور خود را تغییر داده تا امنیت اکانتشان حفظ شود. اگر به یاد داشته باشید، چند سال پیش هکرها اطلاعات میلیون ها کاربر در لینکدین، تامبلر و مای اسپیس را به سرقت برده و آنها را به فروش رساندند. جدی گرفتن این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که روز گذشته، خبری مبنی بر هک شدن حساب های کاربری مدیر عامل فیسبوک در سایر شبکه های اجتماعی به گوش رسید که نشان می دهد حتی بزرگان این صنعت نیز از دست هکرها در امان نیستند.

به گفته کربز، نت فلیکس از همین حالا و بعد از انتشار اطلاعات اخیر از سوی هکرها، ایمیل های تغییر رمز عبور را به دست کاربران رسانده است. این کمپانی ظاهراً از ابزاری که در سال 2014 عرضه کرده بود، استفاده می نماید تا اطلاعات لو رفته را با اطلاعات کاربران خود مقایسه کند.

بنابراین می توان مطمئن بود که ایمیل فرستاده شده، واقعا از سوی نت فلیکس یا فیسبوک بوده و از سوی هکری با هدف دستیابی به اطلاعات اکانت کاربران نیست. مسلماً بهترین کار برای تضمین امنیت اکانت ها، استفاده از یک رمز عبور خاص برای هر اکانت آنلاین و حذف نمودن اطلاعاتی است که دیگر به آنها نیازی ندارید.

دیدگاه شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.